دنیای اقتصاد - سنندج - اسرین مقصودی: در دیدار هیات سرمایه‌گذار چینی با استاندار کردستان پیشنهاد شد تا استان خننگ چین با استان کردستان به عنوان خواهر خوانده معرفی شوند. علیرضا شهبازی در دیدار با هیات مسلمان چینی که برای سرمایه‌گذاری در اجرای طرح توسعه کارخانه ذوب آهن کردستان به استان سفر کرده‌ بودند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بلند مدت و تقویت زیرساخت‌ها به منظور توسعه همه جانبه استان و ایجاد اشتغال پایدار از اصلی‌ترین برنامه‌های کاری مدیریت ارشد استان است.

استاندار کردستان بهسازی واحدهای تولیدی صنعتی و کارخانجات استان را از اولویت‌های کاری مسوولان و مدیران اقتصادی عنوان کرد و گفت: ضروری است همراه با بهسازی، توسعه این واحدها در دستور کار قرار گیرد تا با یک شیب آرام، اما مطمئن شاهد شکوفایی اقتصاد منطقه باشیم. در این دیدار حاج مصطفی سرپرست هیات چینی، بیان کرد: طرح تعویض به جای تعمیر که برای اولین بار در کشور در کارخانه ذوب آهن کردستان اجرا می‌شود موجب افزایش حجم کوره از ۱۰۰ مترمکعب به ۳۱۸ مترمکعب شده که این افزایش حجم، ظرفیت کنونی تولیدات فولادی این کارخانه را که ۷۰ هزار تن در سال است، به ۴۰۰ هزار تن افزایش داده و ۵۰۰ نفر هم اشتغالزایی دارد.

وی ادامه داد: تزریق زغال به جای کک متالوژی از خصوصیات بارز این طرح است که در قیمت تمام شده محصول نهایی یعنی شمش چدن و به تبع آن فولاد تهیه شده بسیار موثر بوده و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است.