دنیای اقتصاد - زنجان: سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ۸ ماه اول سال‌جاری ۷۶ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار میلیارد ریال در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده‌اند که این تعداد واحد صنعتی، زمینه اشتغال ۷۸۷ نفری را فراهم کرده است.محمد قربانلو تصریح کرد: استان زنجان ۱/۱ درصد از میزان اشتغالزایی واحدهای صنعتی در کشور را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به اینکه در استان هزار و ۳۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری هستند، اظهار کرد: این واحدها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال زمینه ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر در استان را فراهم کرده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: سهم استان زنجان از نظر تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره، میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و اشتغالزایی، ۵/۱ درصد کشوری است.قربانلو در ادامه تعداد جواز صادر شده در سال‌جاری را ۴۰۲ فقره دانست و یادآور شد: استان زنجان طی ۸ ماه امسال رتبه هشتم کشوری از نظر میزان جواز تاسیس صادر شده را به خود اختصاص داده که پیش‌بینی می‌شود، این تعداد باعث اشتغالزایی ۱۳هزار و۸۱۴ نفر در استان شود. به گفته وی، سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این تعداد جواز بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تعداد جواز تاسیس صادره در استان تاکنون ۱۵۰۰ فقره با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۹۷ هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۵۸ هزار نفر است.