دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: استاندار خوزستان با اشاره به توقعات دارندگان مدارک تحصیلی عالی در زمینه اشتغال، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا برای ساماندهی به وضعیت این فارغ‌التحصیلان تدبیری بیندیشند. سید جعفر حجازی در نشست شورای اشتغال استان با بیان این مطلب که مهم‌ترین دغدغه شهروندان خوزستانی اشتغال است، گفت: برای ایجاد فرصت‌های شغلی همه باید دست به دست هم دهیم و در این میان نقش بانک‌ها و حضور فعال آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با ابراز نگرانی از میزان خروجی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد تصریح کرد: هر ساله ۴۳ هزار دانشجو در این استان از دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیل می‌شوند و هم‌اکنون نیز

۱۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد استان خوزستان مشغول به تحصیل هستند که برای ۷۰ درصد رشته‌های مربوط بازار کاری وجود ندارد.

رییس کارگروه اشتغال خوزستان یادآورشد: سعی شده که در این استان برای دانشگاه‌های دولتی ظرفیت سازی شود تا جایی که ۷۰ درصد از پذیرش این دانشگاه‌ها از متقاضیان بومی استان خوزستان باشد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: ظرفیت اشتغال این استان در حال افزایش است و امیدواریم تحقق اشتغال با رویکرد جذب نیروهای بومی استان در تمام بخش‌ها همراه باشد.

سیدجعفر حجازی همچنین از آغاز بررسی وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل دار در استان خوزستان از ۲ هفته آینده خبر داد و این بررسی را در راستای ارزیابی وضع موجود صنایع بزرگ، متوسط و کوچک این استان دانست.