دنیای اقتصاد ـ‌کرمان: برای نخستین بار در کشور سیستم کنترل سرعت متوسط خودرو با توانایی ثبت میانگین سرعت از ابتدا تا انتهای هر محور، در محور کرمان - ماهان نصب و بهره‌برداری شد. به گزارش روابط عمومی اداره‌کل حمل ونقل و پایانه‌های استان کرمان مسعود جمیلی، سرپرست این اداره‌کل با اعلام این خبر گفت: نصب دوربین‌های کنترل سرعت متوسط که با صرف اعتبار ۱میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات این استان خریداری و در ۲ نقطه محور مواصلاتی کرمان - ماهان نصب شده است، روزانه به طور متوسط ۷۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه عبوری محور مورد نظر را تحت کنترل خود قرار می‌دهد.

وی در خصوص مزیت سیستم کنترل سرعت متوسط بر انواع قبلی افزود: این سیستم قادر است سرعت خودرو‌های عبوری را از ابتدا تا انتهای محور در نقاط مختلف طول مسیر به ثبت رسانده و میانگین آن را محاسبه و به پلیس راه انتهای مسیر ارسال کند از این رو امکان اعمال قانون همزمان نیز برای خودروهای متخلف توسط پلیس راه وجود دارد.

جمیلی خاطر نشان کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، تجهیز محور‌های کرمان - رفسنجان، کرمان - زرندوماهان - بم به سیستم کنترل سرعت متوسط در دستور کار این اداره‌کل قرار خواهد گرفت.