دنیای‌اقتصاد- رییس‌جمهور و هیات دولت در دور چهارم سفرها این بار به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردند تا از نزدیک نتایج مصوبات سفرهای سه دوره قبلی را پیگیری کنند و برای آبادانی بیشتر استان مصوبات جدیدی را بیندیشند. براساس این گزارش معاون اول رییس‌جمهور به تشریح مصوبات هیات دولت برای چهارمحال و بختیاری پرداخت. محمدرضا رحیمی گفت: در بخش صنعت، معدن و تجارت، احداث مجموعه گمرک، اختصاص مبلغ ۴۲ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و تکمیل مطالعه و ایجاد تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی سندگان و لردگان به تصویب هیات دولت رسید.

وی افزود: در بخش فرهنگی و آموزش نیز اختصاص مبلغ ۵ میلیارد ریال برای بازسازی مدارس، تسریع در احداث ۸۰ سالن ورزشی در جوار مدارس، ۲۰۰ باب نمازخانه و کتابخانه و ۶ استخر در شهرستان‌های استان، تکمیل مجموعه‌های ورزشی کارگران شهرهای فارسان و شهرکرد، اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت مجموعه دامپروری دانشگاه شهرکرد و احداث تاسیسات زیربنایی مجتمع دانشگاهی بروجن از مهم‌ترین مصوبات است. رحیمی گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز تکمیل و تجهیز بیمارستان شهر لردگان، احداث بیمارستان تخصصی قلب، تکمیل خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی شهری و روستایی، تکمیل کلینیک تخصصی فارسان و تجهیز ۴ مرکز درمانی از مهم‌ترین تصمیماتی است که اتخاذ شد.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه به مصوبات بخش امور زیربنایی اشاره کرد و گفت: گازرسانی به روستاهای دارای شرایط گازرسانی، تامین تلفن خانگی برای روستاهای با جمعیت ۲۰ خانوار، تکمیل پوشش تلفن همراه در نقاط گردشگری وصنعتی، راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک روستایی، ارتقای فرودگاه شهرکرد، تسریع در اجرای راه آهن مبارکه-سفید دشت- شهرکرد و مطالعه ادامه راه‌آهن تا اهواز از مهم‌ترین مصوبات این بخش است.

وی گفت: در بخش اشتغال و سرمایه‌گذاری نیز تامین اعتبار تا سقف ۸۵ درصد از هزینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به صورت نامحدود در اراضی استان، اختصاص مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ساماندهی و صیانت از جنگل‌های استان، ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات ماهیان سردآبی، تامین اعتبار کامل اجرای طرح‌های آبخیزداری طی برنامه پنجم توسعه و تامین و انتقال آب هشت طرح آماده اجرا برای توسعه باغات از مهم‌ترین مصوبات است.