دنیای اقتصاد - بوشهر - اصغر اقبال‌مجرد: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: هم‌اینک گاز‌رسانی به هفت شهر این استان در دست اجرا است که با اتمام عملیات یادشده ۹۰ درصد شهرهای این استان گازدار خواهند شد.

مهندس غلامعباس حسینی افزود: شهرهایی که عملیات گاز‌رسانی در آنها در دست اجرا است شامل دلوار، دالکی، وحدتیه، شنبه، بردخون، گناوه و امام حسن است که با تحقق این مهم ۹۷ درصد از خانوارهای شهری استان بوشهر از نعمت گاز‌رسانی بهره‌مند می‌شوند. وی یادآورشد: با اتمام عملیات یاد شده مجموع شهر‌های گازدار استان بوشهر به رقم ۳۰ شهر افزایش خواهد یافت.

حسینی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون گازرسانی به شهرهای شبانکاره، سعدآباد و آبپخش و دو روستای بیدخون و دوراهک نیز به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: به منظور توسعه گاز‌رسانی عملیات اجرایی شبکه گاز‌رسانی به طول ۱۸۸کیلومتر در شهرستان بوشهر آغاز شده است. حسینی افزود: از این میزان شبکه گازرسانی ۶۸ کیلومتر در شهر بوشهر، ۶۸ کیلومتر در شهر عالیشهر و ۵۲ کیلومتر نیز در ۵ روستای احمدی، دویره، چاهکوتاه، قلعه چاهکوتاه و تلشکی اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح‌ها دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد.وی همچنین اظهار کرد: علاوه بر آن به زودی ۲۰۰۰ فقره انشعاب و چهار ساختمان تی‌بی‌اس نیز در شهرستان بوشهر نصب و احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: تاکنون ۲۱۸ کیلومتر شبکه و ۷۱۹۷ فقره انشعاب در شهرستان بوشهر اجرا و نصب شده است.