دنیای اقتصاد- زنجان: همزمان با ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، عملیات اجرایی ۴ طرح صنعتی در شهرستان طارم آغاز خواهد شد. حمید صدری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این مطلب اظهار کرد: واحد تولید پرمنگنات پتاسیم، طرح پالایشگاه روغن یاس طارم، شرکت تولید انواع بلبرینگ و شرکت کارخانجات پتروشیمی آریا طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در این روز شروع خواهد شد.

وی در خصوص شروع به کار واحد تولید پرمنگنات پتاسیم گفت: این محصول به‌صورت عمده تولید داخلی نداشته و مصرف داخل از طریق واردات تامین می‌شود.

به گفته وی، مصرف بالای آب در تولید این محصول نقش مهمی داشته، به طوری که برای اجرای این طرح با ظرفیت ۳۶۰۰ تن در سال، میزان ۷۲۰۰ هزار متر مکعب آب برآورد شده است. این مقام مسوول سرمایه‌گذاری این طرح را ۱۷۵ میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغال ۸۰ نفر عنوان کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه طرح پالایشگاه روغن یاس طارم نیز گفت: این طرح با هدف تولید روغن نباتی خام از مواد نباتی با ظرفیت ۶۰ هزار تن و کنجاله سویا با ظرفیت ۲۴۰ هزار تن اجرا می‌شود که سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن ۲۸۰ میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغال ۵۱ نفر است. این مقام مسوول در خصوص طرح صنعتی تولید انواع بلبرینگ نیز تصریح کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال ۱۵۰ نفر در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع اجرا خواهد شد. اجرای طرح کارخانجات پتروشیمی آریا از دیگر طرح‌هایی است که صدری در ادامه به آن اشاره کرد و گفت: این شرکت در زمینه تولید سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک جوهرنمک فعالیت خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود، با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۱۱۶ نفر در این طرح فراهم شود.