دنیای اقتصاد ـ‌کرمان ـ مجید نعمت الهی: هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان در هشتمین جلسه خود تاسیس میز عراق را در این اتاق تصویب کردند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که با توجه به پتانسیل‌های استان کرمان در زمینه‌های مختلف تولیدی و خدماتی و نیاز بازار عراق در بازسازی، این کشور می‌تواند بازار مناسبی برای محصولات و خدمات شرکت‌های کرمانی باشد. عباس عسجدی، مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان با بیان این مطلب از مصوبه اخیر هیات نمایندگان اتاق کرمان به عنوان نقطه عطفی در زمینه مبادلات تجاری استان کرمان با کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: پس از برقراری تعاملات تجاری و بسترسازی مناسب در کشور قطر برای ارائه محصولات و خدمات استان کرمان در آن کشور، هم اکنون تاسیس میز عراق در اتاق بازرگانی کرمان می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند صادرات کالا و خدمات از استان کرمان داشته باشد. وی با اشاره به گزارش ارائه شده در هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق کرمان توسط دبیر انجمن توسعه صادرات سنگ‌های زینتی استان کرمان افزود: با برنامه‌ریزی منظم و منسجم، می‌توانیم با حضور موثر در بازار عراق فصل جدیدی از روابط تجاری استان کرمان با سایر کشورها را آغاز کنیم.

عسجدی گفت: با توجه به انطباق نیازهای اساسی کشور عراق با توانمندی‌های تولیدی، خدمات فنی و مهندسی فعالان اقتصادی در استان کرمان، فعالیت میز عراق در اتاق بازرگانی کرمان سرآغاز یک تحول خواهد بود. وی در پایان خاطر نشان کرد: مسوولیت این میز با رییس مرکز پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان خواهد بود.

این گزارش همچنین می‌افزاید، پس از برگزاری موفق جشنواره ملی گردو در شهرستان بافت که رتبه برتر کشور در تولید و سطح زیر کشت گردو را دارد و با تاکید مسوولان استان، روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان از تاسیس انجمن گردوی استان در آینده نزدیک خبر داده است. مسوول روابط عمومی اتاق کرمان در این خصوص افزود: اتاق بازرگانی کرمان در روزهای برگزاری جشنواره گردو، کار عضوگیری از دست‌اندرکاران تولید گردو در شهرستان بافت و شهرستان‌های همجوار را انجام داده است. عباس عسجدی بیشترین دغدغه مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه را مربوط به آفت کرم خراط دانست و ابراز امیدواری کرد با تشکیل انجمن گردو و ایجاد کمیته‌های جانبی، این معضل با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط پایان یابد.