دنیای اقتصاد - بوشهر - اصغر اقبال مجرد: مدیرکل گمرک بوشهر گفت:در شش ماه نخست سال جاری ۴۷۲ هزارو ۵۷۶ تن کالای غیرنفتی شامل محصولات کشاورزی، شیلاتی، صنعتی و معدنی و صنایع دستی به ارزش ۲۵۱ میلیون و ۸۲۸ هزارو ۳۲۲ دلار از گمرک بوشهر به خارج از کشور صادر شده است. ابوالفضل اکبرپور با بیان این مطلب افزود: از این میزان کالای صادراتی پنج هزار و ۶۲۸ تن شامل محصولات کشاورزی و شیلاتی به ارزش هفت میلیون و ۷۰۵ هزار و ۲۰ دلار است.

وی با بیان اینکه مقصد بیشتر این کالاهای کشاورزی و شیلاتی کشورهای حوزه خلیج فارس وآسیای شرقی بوده است، اضافه کرد:عمده این کالاهای کشاورزی و شیلاتی ماهی تازه ومنجمد، تخمه، انواع کشمش، انواع انگور، سیب درختی و انواع میوه و تره‌بار بوده است.

وی به صادرات بخش صنعت استان بوشهر نیز اشاره و اظهار کرد: در این مدت در بخش صنعت از طریق گمرک بوشهر ۴۵۵ هزار و ۷۹۲ تن کالای صنعتی به ارزش ۲۴۳ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۴۲۰ دلار شامل سایر محصولات پتروشیمی، مصنوعات مسی به سایر کشورها صادر شده است. وی با بیان اینکه درمدت یادشده ۱۱ هزار و ۱۳۱ تن کالادر بخش معدن از طریق گمرک بوشهر به خارج از کشور صادر شده است، گفت: ارزش این میزان کالای صادر شده ۱۶۹ هزار و ۳۰۲ دلار بوده است. مدیرکل گمرک بوشهر میزان کالاهای صادراتی بخش صنایع دستی از طریق گمرک‌های استان بوشهر را ۲۵ تن انواع صنایع دستی به ارزش ۶۰ هزار و ۵۸۰ دلار عنوان کرد.