دنیای‌اقتصاد- سنندج - فرزاد نویدی: فرماندار بانه از کسب رتبه نخست این شهرستان در تحقق اشتغال تعهد شده سال‌جاری به میزان ۹/۶۰ درصد در بین سایر شهرستان‌های استان خبر داد. مسعود منصوری در هفتمین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بانه، گفت: تحقق دو هزار و ۵۳۱ فرصت شغلی از محل سهم چهار هزار و ۱۵۰فرصت شغلی تعهد شده شهرستان بانه مربوط به سال‌جاری، در سامانه رصد ثبت شده که حاکی از رشد تحقق بیش از ۶۰ درصد اشتغال تعهد شده و کسب رتبه اول شهرستانی در بین شهرستان‌های استان است.

وی در تفکیک سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی در میزان تحقق این تعهد، افزود: بیشترین آمار ثبت شده به ترتیب مربوط به ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای با ۵۲۰ فرصت شغلی، صندوق مهر امام رضا (ع) با ۳۳۸ فرصت شغلی، بازرگانی با ۲۸۴ فرصت شغلی، مسکن و شهر سازی با ۲۵۰ فرصت شغلی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ۲۰۰ فرصت شغلی است.

وی در ادامه خواستار همفکری و تعامل بیشتر اعضای کارگروه در روند تحقق سهم اشتغال تعهد شده با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های شهرستان بانه شد.

در این جلسه همچنین رییس اداره کار و امور اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بانه، ضمن ارائه گزارش مربوط به لیست طرح‌های مصوب جلسه قبلی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بانه و تصویب آن در جلسات تخصصی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استانی، به ابلاغ سهم شهرستان از محل اعتبارات مشاغل خانگی و کسب‌وکار خُرد به تفکیک دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل پرداخت.

جلال فرخی کُرد گفت: جمع کل اعتبارات مشاغل خانگی و کسب‌وکار خُرد شهرستان بانه بالغ بر ۷۸ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال است.