دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران اصفهانی با اشاره به اینکه خشکی زاینده‌رود با مدیریت کشور ارتباط دارد، گفت: وقتی از سرمنشا زاینده‌رود تا انتهای آن، مدیریتی واحد حاکم نباشد، در بالادست بدون مجوز آب برداشت می‌شود و در پایین دست شاهد خشکی درختان هستیم. محسن رضایی با بیان اینکه نمی‌توان زاینده رود را از اصفهان جدا کرد، گفت: امروز سلامتی شامل ابعاد جسمی و روحی می‌شود. زاینده‌رود هم ارتباط مستقیمی با نشاط مردم اصفهان دارد و گرفتن آن از مردم، باعث افسردگی می‌شود.

وی افزود: دولتمردان باید در جهت رسیدن به شفافیت، پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری فعال باشند. ما امروز نیازمند فراگیری صداقت در همه سطوح حاکمیت، جامعه و رسانه‌ها هستیم و باید یک بار دیگر با صداقت دور هم جمع شویم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دولت و مجلس نباید درباره اختلاس صورت گرفته روبه‌روی هم قرار بگیرند، گفت: دولت باید مسوولانه‌تر از مجلس و قوه قضائیه برخورد کند. کسانی که باید استعفا بدهند، کنار بروند و خسارات وارده هر چه سریع‌تر بازگردانده شود. اگر نظارت صحیح صورت می‌گرفت، اختلاس اتفاق نمی‌افتاد. اکنون هم در صورتی که برخورد درست با عاملان این فساد انجام نگیرد ممکن است در هفته‌های آینده شاهد بروز اختلافات جدی میان سه قوه باشیم.

رضایی ادامه داد: برخی بانک‌ها در حالی اقدام به پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیارد تومانی کرده‌اند که طبق قانون هیچ بانکی اجازه ندارد وامی بیش از یک میلیارد تومان پرداخت کند و حتی برای پرداخت وام ۵ میلیاردی باید از بانک مرکزی اجازه بگیرد. وی با بیان اینکه درآمد ایران در ۸ سال اخیر، ۵۰۰ میلیارد دلار بوده است، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص صحیح درآمدها، این مبلغ نتوانسته تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور داشته باشد. تخصیص صحیح، نیازمند مدیریت صحیح است و در صورت تحقق این امر، اقتصاد کشور آباد می‌شود.