دنیای اقتصاد- گیلان- محدثه بی‌آزار: در مراسم روز ملی صادرات سال جاری از ۲۲ صادرکننده نمونه استان گیلان تجلیل می‌شود. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افزایش ۲ موردی تقدیر از صادرکنندگان گیلانی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته میزان سهمیه استان گیلان برای تقدیر از صادرکنندگان نمونه ۲۰ مورد بود که امسال با پیگیری‌های به عمل آمده این میزان به ۲۲ مورد افزایش یافته است.

محمدحسین اصغریان افزود: افزایش سهمیه استان‌ها توسط سازمان توسعه تجارت ایران و براساس شاخص‌های مختلفی به ویژه فعالیت صادرکنندگان هر استان، میزان ثبت سفارش و تراز پرداختی مثبت تعیین می‌شود. به گفته وی، براساس اطلاع‌رسانی صورت گرفته و تکمیل ثبت‌نام، بیش از ۵۰ صادرکننده استان در سایت مربوطه جهت انتخاب به عنوان صادرکننده نمونه ثبت‌نام کردند و صادرکنندگان برگزیده در کارگروه انتخاب برگزیدگان که متشکل از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است، تعیین شده و برنامه‌ریزی لازم برای تقدیر از آنان و پرداخت جوایز صادراتی صورت خواهد گرفت. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد:از نظر تعداد منتخبین مجاز جهت تقدیر در روز ملی صادرات، استان گیلان همراه با استان اصفهان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

اصغریان در پایان خاطرنشان کرد: هر ساله به مناسبت ۲۹ مهرماه که روز ملی صادرات است، برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌شود و در استان گیلان نیز مراسم روز ملی صادرات سال جاری به صورت متفاوت و متنوعی برگزار خواهد شد.