انزلی مرکز نمایشگاهی شمال کشور می‌شود

دنیای اقتصاد- گیلان- مجتبی عابدینی: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از جهشی بزرگ در این منطقه و در آینده‌ای نزدیک خبر داد. علیرضا بهمنی با اعلام این مطلب گفت: در طول یک سال گذشته این منطقه عرصه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مختلف بوده و در آینده بسیار نزدیک نیز ساخت مرکز نمایشگاهی و همایش‌های این منطقه آغاز خواهد شد، با عنایت به مزایای قانونی و مشوق‌های فراوان موجود در این خصوص در منطقه آزاد انزلی این منطقه قابلیت بدل شدن به مرکز نمایشگاهی استان گیلان و شمال کشور را دارد.

وی افزود: منطقه آزاد انزلی با اتمام پروژه‌های عمرانی در محدوده خود بخصوص در فازهای تجارت و صنعت تمامی امکانات زیرساختی لازم جهت حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را مهیا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ همچنین این منطقه با تکیه بر مزیت‌های قانونی حاکم، زمینه حضور و خدمات‌رسانی شرکت‌های بیمه‌ای و شعب بانک و در آینده بسیار نزدیک بورس کالای منطقه آزاد انزلی را فراهم کرده، زیرا در تمامی مناطق آزاد موفق جهان مولفه‌های فوق زمینه ساز بالندگی و موفقیت آن منطقه بوده است.

بهمنی ادامه داد: طی ۳ دور سفرهای استانی هیات دولت به استان، منطقه آزاد انزلی از توجهات ویژه این سفرها بهره‌های فراوانی برد.

به گفته وی؛ در دور دوم و سوم سفرهای استانی به ترتیب مجوز ساخت بندر کاسپین بعنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر، مجوز اداره مشترک از باشگاه مردمی ملوان بندرانزلی، اخذ مجوز تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی و رفع ممنوعیت تجارت چمدانی در این منطقه به سازمان منطقه آزاد انزلی اعطا شد، مصوباتی که نشان از جایگاه ویژه این منطقه در برنامه‌های راهبردی هیات دولت در خصوص توسعه استان گیلان دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی این منطقه را مزیت و فرصت مضاعفی در زمینه توسعه همه جانبه استان گیلان اعلام کرد و گفت: مزیت‌ها و فرصت‌های بی نظیر گیلان در عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری بخصوص در حوزه‌های صنایع تبدیلی کشاورزی، بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، تجارت و بازرگانی، ترانزیت و صنعتی با قرار گرفتن منطقه آزادانزلی در این استان جذابیت صد چندانی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده، به طوری که می‌توان گفت این منطقه زمینه حضور استان گیلان در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان نماینده شایسته ایران اسلامی را فراهم کرده است.

بهمنی گفت: قرار گرفتن این منطقه و استان گیلان در مسیر کریدور شمال جنوب مزیت دیگری به منظور توجیه‌پذیر کردن توسعه و گسترش زیرساخت‌های مختلف ترانزیتی استان و از جمله توسعه و ایجاد بنادر، گسترش فرودگاه، بهره‌برداری از آزاد راه و ایجاد مسیر راه آهن قزوین - رشت - انزلی از سوی دولت و بخش خصوصی می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به‌گذار منطقه آزاد انزلی از مرحله اول توسعه‌ای خود و ورود به مرحله دوم در خصوص زمینه‌های گسترده همکاری و تعامل منطقه آزاد انزلی و مجموعه مدیریتی استان گیلان خاطرنشان کرد: امید است با توجه به جلسات هم‌اندیشی منعقده با استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همکاری مجموعه دلسوزان، با حمایت از این منطقه در زمینه اعمال قانون نحوه اداره مناطق آزاد و قانون برنامه پنجم توسعه کشور که مصوب مجلس شورای اسلامی است، شاهد رشد روز افزون منطقه آزاد انزلی و استان گیلان باشیم.