دنیای اقتصاد- همدان- مجید ملکیان: رییس پلیس راه استان همدان از کاهش ۱۳درصدی تصادفات در طی ۵ماهه گذشته در استان همدان خبر داد و گفت: براساس گزارش پزشکی قانونی استان همدان ۲۳درصد کاهش تصادفات فوتی در استان داشته و همچنین در تصادفات جرحی با ۲۲درصد کاهش مواجه هستیم که در مجموع تصادفات استان در ۵ماهه گذشته ۱۳درصد کاهش دارد.

سرهنگ علی اکبر جاویدان افزود: در فوت شدگان ۵ماهه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه ۱۶درصد کاهش و۲۴درصد نیز در مجروحین استان نسبت به سال گذشته در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵هزارو۳۰۰کیلومتر راه در استان داریم، بیان کرد: در راه‌های برون شهری ۷درصد افزایش کنترل و برخورد نسبت به مدت مشابه داریم.

جاویدان گفت: تعداد خودروهای توقیفی در این مدت ۶هزار و ۵۹۰ خودرو بوده که نسبت به مدت مشابه ۲۰درصد کاهش و همچنین توقیف موتورسیکلت ۳ هزار و ۸۹۲ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۵درصد افزایش داریم.

رییس پلیس راه استان همدان بانگاهی گذرا به وضعیت راه‌های استان و نوع حوادث گفت: حدود ۵۰درصد از تصادفات در راه‌های اصلی، ۳۰ درصد در راه‌های فرعی و۲۰درصد نیز در راه‌های روستایی استان اتفاق افتاده است.