دنیای اقتصاد- گیلان- محدثه بی‌آزار: در مرداد ماه امسال ۲۳ فقره جواز تاسیس برای متقاضیان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان صادر شد. محمد آراسته معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنایع و معادن گیلان با اعلام این مطلب گفت: برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۵۶۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود با اجرای طرح‌های یاد شده ۵۳۰ نفر مشغول به کار شوند. وی ادامه داد: مهم‌ترین جواز تاسیس صادرشده در مردادماه امسال مربوط به طرح تولید قطعات یدکی ماشین‌های راهسازی و ساختمانی و حفاری با برآورد میزان سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۳۵ نفر است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنایع و معادن گیلان گفت: درمرداد ماه امسال تعداد ۱۶ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده که عمدتا مربوط به گروه‌های صنایع غذایی، محصولات پلاستیکی و لاستیکی و محصولات سلولزی بوده و مهم‌ترین پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان مربوط به واحد تولید فوم پلی استایرن ضد آتش (فوم ساختمانی) با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر است.

به گفته آراسته؛طی این مدت تعداد ۵ فقره مجوز طرح توسعه برای واحدهای صنعتی استان صادر شده که برآورد میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها بالغ بر ۳۵۶ میلیارد ریال بوده و پیش‌بینی اشتغال آنها ۷۰ نفر است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنایع و معادن گیلان با اشاره به افتتاح ۲۴ طرح صنعتی و معدنی در استان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت گفت: این طرح‌ها با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۶۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۶۴ نفر در مناطق مختلف استان با حضور مسوولان استانی یا شهرستانی رسما افتتاح شدند، البته چندین طرح مهم دیگر نیز که در فهرست افتتاح برای هفته دولت قرار داشت، در اولین فرصت با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح خواهند شد.

آراسته خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین واحدهای صنعتی افتتاح شده در هفته دولت سال جاری، یک واحد تولید و بسته‌بندی مکمل‌های دارویی و غذایی، با میزان سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۰ نفر و یک واحد تولید کاغذ شبه کرافت با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰ نفر است.