افزایش ظرفیت تولید برق خراسان جنوبی

دنیای اقتصاد-خراسان جنوبی- محمد قربانی: استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته دولت با افتتاح پروژه برق‌رسانی به سه راهی شهید زارع در شهرستان فردوس، ۹۷ پروژه برق‌رسانی رابه طور همزمان افتتاح کرد. قهرمان رشید با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۰ مگاوات برق در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته این رقم در آینده به ۱۰۰۰مگاوات افزایش خواهد ر سید.

وی گفت:در حال حاضر برق خراسان جنوبی به سایر استان‌ها صادر می‌شود و در آینده به کشور افغانستان نیز صادر خواهدشد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: همه روستاهای بالای ۲۰خانوار این استان از نعمت برق برخوردار شده‌اند و برق‌رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار با اولویت روستاهای بالای ۱۰ خانوار در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه چهار روستای دیگر نیز در دهه فجر سال جاری از طریق انرژی خورشیدی برقرسانی خواهند شد، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال ۹۱ هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار فاقد برق در خراسان جنوبی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز دراین مراسم گفت: با بهره برداری ازاین پروژه‌ها علاوه بر ایجاد فضای لازم برای رشد صنعت برق در منطقه، موجبات تسهیل در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم فراهم شده است.

ضامن گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره‌برداری رسیده است و در اجرای این طرح‌ها ۲۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف احداث و۱۰۷ دستگاه ترانسفور ماتور نصب شده است.