دنیای اقتصاد- خوزستان- کیوانه گرجی: معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان درپنج ماهه امسال برابر با ۱۳ هزار و۷۳ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۹/۱ درصد کاهش داشته است. عبدالرسول زرگر افزود: این کاهش ناشی از۵/۵ درصد کاهش تولید توسط نیروگاه‌های برق آبی در پنج ماهه سال جاری بوده، در حالی که نیروگاه‌های حرارتی در این مدت ۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش تولید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت سهم نیروگاه‌های برق آبی برابر ۳۵ درصد و نیروگاه‌های حرارتی ۶۵ درصد کل تولید انرژی بوده است، گفت: تولید نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر در پنج ماهه امسال برابر۸ هزار و ۵۴۲ گیگاوات بوده که از این میزان ۶۱ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و ۳۹ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل گردیده است.

به گفته زرگر، نیروگاه‌های حرارتی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۵۵ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل دادند.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با توجه به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و اعمال مدیریت صحیح مصرف انرژی توسط بخش‌های مختلف مصرف خصوصا بخش خانگی، میزان مصرف انرژی در پنج ماهه اول سال جاری برابر ۱۵ هزار و۲۵۸ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه امسال حداکثر بار شبکه خوزستان برابر ۶ هزار و ۶۰۴ مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۲/۵ درصد رشد داشته است، افزود: گرچه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت ارائه برق مطمئن به مشترکین را فراهم نموده، اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق خصوصا در ساعات پیک از ساعت ۱۳ الی ۱۷ و نیز از ساعت ۲۱ الی ۲۴ توسط کلیه بخش‌های مصرف لازم و تاثیر بسزایی در افزایش تامین برق پایدار و مطمئن را برای کلیه مشترکین به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از صنایع گفت: صنایع استان با اعمال مدیریت مصرف و نیز ممیزی انرژی در ساعات پیک بار تابستان همکاری صمیمانه‌ای با برق منطقه‌ای خوزستان داشتند.