دنیای اقتصاد-اصفهان-فرزانه احمدی: سرپرست اداره تعاون استان اصفهان از افتتاح اولین نیروگاه خصوصی تولید و توزیع برق توسط یک شرکت تعاونی در نایین خبر داد و تصریح کرد: این نیروگاه علاوه بر تولید برق به توزیع آن نیز می‌پردازد و نیروگاه‌های خصوصی پیش از این فقط برق مصرفی خود را تامین می‌کردند. سید کمال میرهادی حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این نیروگاه را یک میلیارد و ششصد میلیون تومان ذکر کرد که ۷۵۰ میلیون تومان از آن توسط اعضای تعاونی تامین شده است.

وی همچنین از افتتاح ۱۰۷ طرح توسط این اداره با گرایش‌های صنعت، مسکن، عمران، خدمات و کشاورزی در هفته تعاون خبر داد. میرهادی با بیان اینکه در بین استان‌های کشور، طرح‌های افتتاح شده در اصفهان از نظر تعداد طرح و ایجاد اشتغال و حجم سرمایه‌گذاری در جایگاه اول قرار دارد، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها صورت گرفته است که نیمی از محل تسهیلات تامین شده و نیمی دیگر سهم مردم بوده است. میرهادی حجم اشتغال ایجاد شده با اجرای این طرح‌ها را ۶۵۸۶ نفر برشمرد.

سرپرست اداره تعاون استان اصفهان پایان یافتن عملیات ساختمانی ۵۲۱۲ واحد مسکن مهر در استان اصفهان را مورد اشاره قرار داد و گفت: پروژه مسکن مهر از سال ۸۵ کلید خورد و عملیات اجرایی آنها ابتدای سال ۸۸ آغاز شد. تعداد کل پروژه‌های مسکن مهر در اصفهان بالغ بر ۳۲۰۰۰ واحد است که تا پایان سال در حدود ۸۰ درصد از عملیات ساختمانی این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعاونی‌های استان در قالب ۱۴ اتحادیه در حال فعالیت هستند، گفت: به زودی اتحادیه گردشگری کاشان برای توسعه گردشگری افتتاح می‌شود.