دنیای اقتصاد- خوزستان-کیوانه گرجی: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۶۵ درصد شبکه توزیع آب استان نیاز به بازسازی دارد. محسن پویا گفت: طول خطوط انتقال آب خوزستان ۶ هزار و۲۰۰ کیلومتر است که ۶۵ درصد آن در بلند مدت نیاز به بازسازی دارد.

وی با اشاره به اصلاحات شبکه در سال‌های گذشته افزود: در سال گذشته ۲۶۳ میلیارد ریال برای اجرای طرح نوسازی شبکه‌های آبرسانی استان خوزستان در قالب اجرای خطوط انتقال، تعویض خطوط فرسوده، افزایش ظرفیت خطوط توزیع، تعویض کنتورهای خراب و جلوگیری از نشت آب از شبکه‌های فرسوده هزینه شد.

پویا تصریح کرد: با اجرای این طرح حدود ۳۸۰ کیلومتر از خطوط آب خوزستان بازسازی شد.

وی با بیان اینکه نوسازی و اصلاح خطوط آبرسانی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تامین آب شرب بهداشتی و مطلوب هم‌ استانی‌ها خواهد داشت، افزود: مطابق استانداردهای جهانی، سالانه باید پنج درصد شبکه‌های آبرسانی نوسازی شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پایان یافتن عمر مفید برخی شبکه‌های آبرسانی در سطح استان، خاطرنشان کرد: این مساله موجب شده تا خطوط انتقال آب دچار فرسودگی و پوسیدگی شود که این امر علاوه بر اتلاف فراوان منابع آبی، قطعی جریان آب و افت فشار را برای مردم به ‌وجود آورده است.