دنیای اقتصاد- هرمزگان: رییس سازمان صنایع و معادن هرمزگان گفت: بیشترین ذخایر معدنی قطعی شناخته شده این استان با ۵۱۸میلیون و ۳۹۷ هزارتن به سنگ آهک اختصاص دارد.

علی اباذری افزود: سنگ گچ با۲۹۲ میلیون و ۸۷۵ هزارتن و سنگ لاشه نیز با ۱۹۲ میلیون و ۵۲۸ هزارتن بیشترین ذخایرشناخته شده این استان را دارند. این مقام مسوول اضافه کرد: مخلوط کوهی با ۵۲ میلیون و ۷۰۵ هزارتن، مارن با حدود ۳۸ میلیون تن، سنگ‌آهن با ۲۱ میلیون تن و سنگ چینی نیز با شش میلیون و ۴۰۷ هزارتن بیشترین میزان ذخایر این نوع مواد معدنی را دارند.

وی یادآورشد: کمترین ذخایر شناخته شده نیز با ۵۶هزارتن مربوط به سیلیس، مس با ۸۴ هزارتن، فلدسپات با ۱۸۷ هزارتن و کرومیت و منگنز با ۲۳۲ هزارتن و سنگ تراورتن با ۲۹۳ هزارتن ذخیره شناخته شده است.

اباذری یادآورشد: سال گذشته در مجموع ۱۴۶ فقره پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری و همچنین مجوز برداشت برای فعالان این عرصه صادر شده است. وی با بیان اینکه طی مدت یادشده حدود ۴۲۰ نفر جذب کار شده‌اند، افزایش صادرات محصولات فرآوری شده معدنی، کاهش فرآیند ثبت معدن، جلوگیر از برداشت‌های غیر مجاز و تشکیل بانک اطلاعات معدن را از اولویت‌های این سازمان در سال جاری ذکر کرد.