دنیای اقتصاد ـ‌کرمان ـ‌ مرجان ضیایی: شش هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی‌های مسکن مهر در شهر کرمان در حال احداث است. فرماندار کرمان با بیان این مطلب افزود: واحدهای مسکونی مهرشهر کرمان در دو طرح ۵۷ و ۴۲ هکتاری در حال ساخت است. بهنام سعیدی گفت: در طرح ۵۷ هکتاری مسکن مهر کرمان ۳۱ تعاونی برای ساخت سه هزار و ۵۸ واحد مسکونی فعال هستند. وی تصریح کرد: در بیش از ۴۰ درصد ساختمان‌ها، مراحل سفت‌کاری ساختمان به پایان رسیده و ۱۴ درصد واحدها در مرحله نازک‌کاری قرار دارند. وی گفت: ۱۸۹ واحد مسکونی از طرح ۵۷ هکتاری مسکن مهرشهر کرمان آماده تحویل است که پس از گذراندن مراحل تفکیکی به صاحبان آنها واگذار می‌شود.

فرماندار کرمان با بیان اینکه در مجموعه مسکونی ۴۲ هکتاری طرح مسکن مهرشهر کرمان، بیش از دو هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی توسط ۱۳ تعاونی در حال ساخت است، گفت:

۹۵ درصد تعاونی‌ها، فونداسیون ساختمان‌ها را اجرا کرده‌اند، ۳۰ درصد واحدها در مرحله سفت‌کاری و بیش از پنج درصد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند.

رییس شورای مسکن شهرستان کرمان افزود: ۳۰ درصد واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر به شیوه صنعتی، ۵۰ درصد به شیوه نیمه صنعتی و بقیه به روش سنتی در حال ساخت است.

سعیدی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای شبکه فاضلاب شهری طرح ۵۷ هکتاری مسکن مهر کرمان رو به پایان است و با تعهد اداره آب و فاضلاب تا نیمه شهریور به شبکه شهری متصل می‌شود، یادآور شد: براساس گزارش اداره آب و فاضلاب اجرای باقیمانده طرح شبکه فاضلاب شهری مسکن مهر در مدت ۱۸ ماه، نیازمند بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار است.