اقتصاد- خوزستان- کیوانه گرجی: رییس سازمان صنایع ومعادن خوزستان گفت: از ابتدای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون یک‌هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال تسهیلات جبرانی انرژی به واحدهای صنعتی و معدنی استان پرداخت شده است. سید خلف موسوی گفت: این تسهیلات با نرخ سود سه درصد به حدود ۸۱ واحد صنعتی تاثیر پذیر متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ارائه این تسهیلات به منظور جبران بخشی از هزینه انرژی واحدهای صنعتی به ۲۵ رشته صنعتی تاثیرپذیر پرداخت شده است، گفت: واحدهای صنعتی با ارائه قبوض گاز و برق و براساس میزان مصرف نفت کوره، گازوئیل و سایر حامل‌های انرژی این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

موسوی همچنین از پرداخت ۱۰میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به واحدهای صنعتی استفاده کننده از گاز مایع در استان خوزستان خبر داد.

رییس سازمان صنایع و معادن خوزستان افزود: این تسهیلات به سایر واحدهای متقاضی نیز در حال پرداخت است.

وی با اشاره به برنامه وزارت صنایع و معادن برای پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی به ۲ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور به منظور بازسازی و نوسازی فرآیندهای تولید و ارتقای سطح تکنولوژی با هدف کاهش مصرف انرژی در این صنایع گفت: ۲۵ واحد صنعتی برای بازسازی خطوط ثبت نام کردند که با تشکیل کار گروه استانی مربوط به بسته حمایتی بازسازی تکمیل پرونده ۱۲ نفر متقاضی دریافت تسهیلات از این بسته حمایتی در آستانه معرفی به بانک قرار گرفته‌اند.

موسوی همچنین افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد و باز پرداخت دو ساله به واحدهای صنعتی اختصاص می‌یابد.