دنیای اقتصاد- آذربایجان شرقی- علی نیک رفتار: معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان شرقی در جمع مدیران صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به طرح ایجاد قطب سوم تولید خودرو کشور در این استان گفت: ایجاد این قطب مهم صنعتی در تبریز با استناد به مصوبه سفر هیات دولت به استان مبنی بر تاسیس دو واحد تولید خودرو، در حال پیگیری است.

فرخ مسجدی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر شرکتی فعال در زمینه تولید خودروهای تجاری و نیز خودروی ارزان قیمت مردمی اعلام آمادگی کرده که با تایید کمیته کارشناسی در کار گروه تخصصی امور اقتصادی و تولید آذربایجان شرقی بررسی می‌شود.

وی افزود: مذاکرات اولیه با این شرکت خودروسازی انجام شده و تفاهم‌نامه‌ای نیز بین طرف سرمایه‌گذار و استاندار به امضا رسیده است که مورد پیگیری واقع می‌شود. معاون برنامه ریزی استانداری ادامه داد: این قطب خودروسازی قادر خواهد بود در کنار دو قطب دیگر تولید خودرو ایران حضور یافته و خودروهای تجاری و سواری ارزان قیمت و مردمی را که در مصوبه سفر سوم نیز به آن اشاره شده است، تولید کند. مسجدی افزود: در حال حاضر شرکت علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه تولید خودرو با کشورهای خارجی هم وارد مذاکره شده است.