ایجاد مراکز آموزشی در کنارواحدهای صنعتی کردستان

دنیای اقتصاد- سنندج - فرزاد نویدی: رییس سازمان صنایع و معادن کردستان خواستار ایجاد مراکز آموزشی در کنار صنایع بزرگ در این استان به منظور آموزش و تربیت نیروی کار متخصص و ماهر شد. سیروس شاه غیبی از واحدهای صنعتی بزرگ در سطح استان خواست در جوار واحدهای خود، مراکزی را برای آموزش و تربیت نیروی کار نیز راه‌اندازی کنند تا بتوان نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز بازار کار استان را تربیت کرد.

وی یکی از مشکلات کنونی در استان کردستان را نبود نیروی ماهر و متخصص در رشته‌های مختلف صنعتی عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از واحدهای صنعتی برای تامین نیروی خود با مشکل مواجه هستند و ناچارند از دیگر استان‌ها نیروی خود را تامین نمایند که این مساله مشکلاتی برای آنان دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح آموزش نیروی ماهر و متخصص در جوار واحدهای صنعتی بزرگ باید از دوران آموزش متوسطه دانش‌آموزان آغاز شود، پیشنهاد داد استان کردستان به عنوان نخستین استان کشور این مساله را به مرکز پیشنهاد دهد.

شاه غیبی تربیت نیرو براساس نیاز بازار کار را یکی از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: باید با نیاز سنجی در مورد رشته‌های مورد نظر اقدام به تربیت نیروی متخصص کرد.

وی نهادینه کردن فرهنگ کار و رفتن به سوی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از نیازهای اصلی در کردستان دانست و گفت: آموزش در قالب رشته‌های نظری دیگر جوابگوی حجم متقاضیان اشتغال استان نیست.

رییس سازمان صنایع و معادن کردستان آمادگی این سازمان را برای توجیه و حمایت از واحدهای صنعتی بزرگ در جهت راه‌اندازی واحد آموزشی اعلام کرد و گفت: در صورت تحقق این امر بسیاری از مشکلات تامین نیروی کار ماهر و متخصص در کردستان برطرف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به احداث واحد پتروشیمی سنندج در آینده نزدیک، گفت: ۹۳ رشته در صنعت پتروشیمی وجود دارد که از اکنون باید به فکر آموزش و تربیت نیروی متخصص برای کار در این واحد صنعتی شد.