دنیای اقتصاد- قزوین- فائزه رشوند: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: هم اکنون ۱۷ طرح صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی با اعتبار یکهزارو ۵۴۰ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند. ناصحی با بیان این مطلب افزود: از این تعداد۱۴ طرح صنعتی به بهره‌برداری رسیده و ۳ طرح در مرحله ساخت و ساز با پیشرفت فیزیکی ۸۰درصد است. وی ادامه داد: طرح‌ها و واحد‌های تولیدی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک‌ها ی صنعتی استان قزوین زمینه اشتغال یک هزار و ۳۰۴ نفر را فراهم کرده است. مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به حضور و مشارکت ۱۱ سرمایه‌گذارخارجی در شهرک صنعتی کاسپین اشاره کرد و افزود: این شهرک بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در بین شهرک‌های صنعتی استان قزوین را به خود اختصاص داده است.

ناصحی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی لیا و حیدریه نیزبه ترتیب پنج و یک سرمایه‌گذار خارجی در طرح‌ها و واحدهای صنعتی به فعالیت می‌پردازند. ناصحی اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی از کشورهای کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، ترکیه، لهستان، کانادا، هندوستان، اردن و پاکستان در طرح‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی استان قزوین مشارکت دارند.

ناصحی، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین به لحاظ کمی را متعلق به سرمایه‌گذاران کره جنوبی اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاران این کشور در ۴ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مشارکت داشتند.