دنیای اقتصاد-استان البرز- نازنین میرزایی: با استان شدن البرز، اسناد و مدارک مربوط به ۵۵۰ فعال بازرگانی از استان تهران به استان البرز مسترد شد. حسین طوسی رییس اتاق بازرگانی استان البرز، در نشستی با نمایندگان رسانه‌های گروهی در کرج، این مطلب را بیان داشت و افزود: با شروع فعالیت اتاق بازرگانی استان البرز در دو ماه گذشته بخشی از خدمات آن به صورت الکترونیکی نیز ساماندهی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر، در حوزه صنعت یادآور شد: در شرایط کنونی برخی قوانین و مقررات در کشور برای صنایع مشکلاتی را به همراه دارد که نیاز به روان سازی و بازنگری دارد.

این مسوول در مورد هدفمندسازی یارانه‌ها و بالارفتن حامل‌های انرژی نیز گفت: این مساله باعث بالارفتن قیمت تمام شده محصول تولیدی است و در این راستا باید اقدامات حمایتی صورت گیرد.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز، ضرورت راه‌اندازی سایت نمایشگاه بین‌المللی در استان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: فضای کنونی درخور شان استان البرز نیست.

طوسی اهداف اتاق بازرگانی در سال جهاد اقتصادی را توجه به رهنمودهای رهبری ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بین سه تا چهار بنگاه اقتصادی در استان البرز وجود دارند که در زمینه‌های صنعتی، حمل و نقل، صادرات و واردات، گمرگ و کشاورزی فعالیت می‌کنند.