دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: شهریورماه سال جاری به عنوان ماه بافت‌های فرسوده در استان اصفهان نامگذاری شد. مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان اصفهان با اعلام این خبر گفت: این کار به دلیل توجه ویژه به بافت‌های فرسوده انجام می‌گیرد. غلامرضا عمرانی ادامه داد: در پایان شهریورماه یک گردهمایی با حضور شهرداران ۳۵ شهر استان اصفهان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهرداری اصفهان برای ارائه نتایج به دست آمده درباره بافت‌های فرسوده استان برگزار می‌شود.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های ویژه در خصوص فرهنگ نوسازی و ترویج مشارکت مردم در نوسازی بافت فرسوده در سطح شهر اصفهان در شهریور ماه با همکاری وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۰درصد از بافت فرسوده کشور در استان اصفهان وجود دارد، اذعان داشت: احیای بافت فرسوده کمتر از ایجاد شهرهای جدید هزینه براست و دولت باید سهم اعتبارات را در این زمینه افزایش دهد.

عمرانی خواستار ایجاد کارگروه بافت فرسوده در استان شد و افزود: با ایجاد چنین کارگروهی می‌توان مشکلات ایجاد شده در این بخش را رفع کرد.