طرح‌های صنعتی در کرمانشاه افتتاح شدند

کرمانشاه - دنیای اقتصاد - الهام اکبری: هفت پروژه صنعتی و عمرانی استان کرمانشاه با حضور رییس‌جمهور افتتاح یا کلنگ‌زنی شد. محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر یک روزه خود به کرمانشاه، ابتدا به مجتمع صنعتی تایر کوردرفت و این واحد صنعتی را که برای راه‌اندازی آن نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر را فراهم کرده است، افتتاح کرد.مجتمع صنعتی تایر کورد تنها کارخانه در خاورمیانه است که علاوه بر منسوجات تایر اعم از پلی آمیدی و پلی استری و رایونی، نسبت به تولید منسوج تسمه نقاله، منسوجات تک لاب، سه لاب و همچنین لاینرهای صنعتی اقدام می‌کند که این منسوجات تاکنون از خارج کشور تهیه می‌شد. احمدی نژاد در ادامه به سیمان سامان رفت و در آنجا ضمن افتتاح این واحد صنعتی، چندین واحد صنعتی و طرح عمرانی دیگر را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح یا دستور شروع عملیات اجرایی آنها را داد.

برای راه‌اندازی سیمان سامان که ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار تن سیمان را دارد، نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

کاشی کاژه دومین واحد بزرگ تولید کاشی کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ میلیون متر مربع کاشی و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از هزار نفر دیگر واحد افتتاحی توسط رییس جمهور بود.

همچنین رییس جمهور کارخانه پاک مایه تولیدکننده خمیر مایه با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸۷ نفر را افتتاح کرد. در این مراسم سد مخزنی زاگرس شهرستان گیلان‌غرب نیز به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی سد شرفشاه سومار آغاز شد.

همچنین عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شد. این طرح که مبلغ قرارداد آن حدود ۲۱۵ میلیون یورو است،

قرار است ظرف ۴۲ ماه اجرا شود. منوریل کرمانشاه در افق طرح(سال ۱۴۱۰) ظرفیت جابه‌جایی ۱۶ هزار مسافر در ساعت را دارد.