دنیای اقتصاد- کرمانشاه -الهام اکبری: رییس سازمان صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت: ۸۷۲ واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند. محسن رستمی در روانسر گفت: این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان زمینه استغال بیش از ۳۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

رستمی با اشاره به وضعیت معادن استان افزود: سال گذشته ۳۴ واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۳۲۶ نفر در استان به بهره‌برداری رسید که تعداد معادن استان به ۱۷۳ معدن رسید.

وی با اشاره به اینکه چهار شهرک جدید صنعتی در استان در حال احداث است، افزود: ۱۵ شهرک صنعتی نیز در حال حاضر در استان کرمانشاه فعال است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی مسیر توسعه و پیشرفت در منطقه فراهم شده و این نیازمند توجه ویژه مسوولان به منطقه اورامانات است.

سید فتح‌الله حسینی افزود: استعداد‌های بالقوه و بسترهای مناسبی برای توسعه اورامانات وجود دارد که بایستی با همت مضاعف و حرکت‌های جهادی به صنایع تبدیلی مبدل شود.

فرماندار روانسر نیز گفت: از اواخر سال ۸۹ تاکنون ۳۸۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای ۸۹۳ طرح در قالب بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در این شهرستان پرداخت شده که این طرح‌ها زمینه اشتغال دو هزار و ۲۲۶ نفر را فراهم کرده است. جلال صفری افزود: در سال گذشته برای تکمیل و توسعه شهرک صنعتی روانسر بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

در پایان این بازدید کارخانه تولید آسفالت گرم و تولید شن و ماسه در روستای رییس بخش مرکزی روانسر به بهره‌برداری رسید. این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۶۰۰ تن آسفالت گرم و یک هزار تن شن و ماسه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال راه‌اندازی شده که زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.