دنیای اقتصاد- خوزستان- کیوانه گرجی: شرکت مدیریت شبکه برق ایران، طی گزارشی رشد شاخص بهبود عملکرد نیروگاه شهید عباسپور را چشمگیر عنوان کرد. در این گزارش آمده است: نیروگاه شهید عباسپور از نیروگاه‌های مهم کشور بوده و از طرفی پست بلافصل آن جزو ۱۱ پست شبکه برق کشور با درجه بسیار حساس است که تاثیر بسزایی در امنیت و پایداری شبکه برق کشور دارد.

نیروگاه شهید عباسپور در نگهداری، تعمیر تجهیزات و ارتقای شاخص عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی شبکه انتقال نیرو از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است، به طوری که از ۲۰ درصد سال ۸۶ به ۸۲ درصد سال۸۹ رسیده است که نسبت به سایر برق‌های منطقه‌ای بسیار چشمگیر بوده است.

محمودرضا توکلی زانیانی افزود: به منظور ارتقای شاخص‌های عملکردی نیروگاه و همچنین تثبیت و پایداری واحدهای نیروگاه اول سد شهید عباسپور پروژه بهینه سازی این نیروگاه تصویب شده که فاز مناقصه و ارزیابی و انتخاب پیمانکار آن به اتمام رسیده و این پروژه نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل سد و نیروگاه شهید عباسپور افزود: از این تعداد حدود ۱۸پروژه در سال ۸۹ انجام شد و در سال جاری نیز ۲۲پروژه با اعتبار ۹۸ میلیارد ریال در دستور کار سد و نیروگاه شهید عباسپور قرار دارد.