دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: طی بازدیدی که‌هاشمی استاندار کرمانشاه، جمعی از مدیران اجرایی و مدیران بانک‌ها از شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه و شرکت پلیمرکرمانشاه داشتند، استاندار کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۳/۷۴ درصدی این شرکت و اهمیت آن برای این استان گفت: این یک امتیاز برای استان کرمانشاه است و باید در این زمینه جدیت به خرج دهیم؛ زیرا ممکن است دیگران با توجه به عملکرد کند ما، دست به‌کار شده و مجوز مشابهی بگیرند که در این صورت ما متضرر می‌شویم. وی زمان بهره‌برداری از این طرح را اواخر شهریور ماه امسال اعلام کرد.

استاندار کرمانشاه پس از بازدید از این طرح گفت: این طرح در زمینه تامین سرمایه با مشکلاتی مواجه شده است که قرار شد با کمک بانک ملی و در قالب طرحی از سوی مدیران این شرکت، مشکل تسهیلات این شرکت رفع شود. وی گفت: تعیین شد با هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای، زمانی مشخص برای آزمایش دستگاه‌ها و ماشین آلات این شرکت اختصاص یابد که فشار شدیدی هم به شبکه سراسری وارد نیاورد.

هاشمی همچنین از رفع مشکلات معارضین در خصوص ساخت خط اتیلن این شرکت خبر داد و گفت: از طریق این خط، خوراک کارخانه تامین می‌شود که تا دو ماه دیگر آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: ایجاد این طرح و نیز توسعه ظرفیت تولیدی پتروشیمی کرمانشاه برای استان و منطقه از نظر ارزش افزوده، اشتغال و درآمدهای سرانه بسیار مفید است.