دنیای اقتصاد- خوزستان: با حضور معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو، بزرگ ترین پل کابلی کشور با نام «پل شهدای لالی» به بهره‌برداری رسید.

مجری سد و نیروگاه گتوند علیا گفت: از آنجایی که با آبگیری سد گتوند علیا حدود ۲۰ کیلومتر از جاده مسجدسلیمان به لالی در دریاچه قرار گرفته و مستغرق می‌شود، ساخت پل بزرگ لالی و جاده‌های طرفین آنها با هدف جایگزین کردن محور موجود و برقراری ارتباط این دو شهرستان و عبور لوله‌های نفت و گاز در منطقه اجرا شده است. کریم شیبانی با بیان اینکه برای ساخت این پل ۱۸۴ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: این پل به طول ۴۶۰ متر و ارتفاع ۷۵ متر ارتباط شهرستان‌های مسجدسلیمان و لالی را تسهیل می‌کند.

وی در خصوص جاده‌های جایگزین مسجدسلیمان به لالی گفت: با این اقدام زمان عبور در جاده جایگزین نسبت به مسیر قبلی ۵۰ درصد کاهش می‌یابد که در نتیجه سالانه ۱۲ میلیارد ریال در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

پل لالی و جاده‌های جایگزین محور مسجدسلیمان به لالی در ۱۵ کیلومتری بالا دست محور سد گتوند علیا، حدود سه کیلومتری بالا دست پل موجود لالی و روی رودخانه کارون برای برقراری ارتباط شهرستان‌های لالی و مسجدسلیمان ساخته شده است.

طرح سد و نیروگاه گتوند علیا به عنوان بلندترین سد خاکی کشور در خوزستان و در پنج کیلومتری شهرستان گتوند قرار دارد.