دنیای اقتصاد-کرمانشاه-الهام اکبری: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: تلاش برای ایجاد کانون‌های علمی ضروری است زیرا این موضوع به رشد و پویایی استان کمک می‌کند. کیومرث کلانتری در جلسه کارگروه پژوهش با تاکید بر ایجاد کانون‌های مختلف علمی در سطح استان افزود: تشکیل کانون‌های علمی با حضور افراد دانش‌پژوه اولین گام برای حرکت به سمت علمی شدن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب علمی در استان، گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های علمی خوبی در استان موجود است که با تلاش و جدیت بیشتر می‌توان آنها را برای توسعه بیش از پیش استان به‌کار گرفت.وی خاطرنشان کرد: استانداری از همه کانون‌های علمی در استان حمایت و پشتیبانی می‌کند و هیچ محدودیتی در این راستا وجود ندارد.وی خواستار تلاش دستگاه‌‌های اجرایی ذی‌ربط برای جذب بیشتر اعتبارات ملی در اجرای طرح‌های علمی در استان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در ادامه با اشاره به‌وجود پدیده گردوغبار و معضلات ناشی از آن تاکید کرد: متاسفانه این پدیده بیش از دوسوم کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و واقعا یک پدیده غیر قابل تحمل است که تحقیق و پژوهش برای از بین بردن این پدیده از سوی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ضروری است. کلانتری بیان کرد: چنانچه مراکز علمی با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های جامع خود بتوانند در از بین بردن پدیده گردوغبار سهیم شوند کمک قابل توجهی به جامعه بشری کرده‌اند.