اجرای 170 پروژه‌ زیربنایی در استان سمنان

دنیای اقتصاد- شاهرود- عباسعلی حسین‌پور: وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون ۱۷۰ پروژه شامل طرح‌های فرودگاهی،ریلی و جاده‌ای در این استان در دست ساخت است. علی نیکزاد با بیان اینکه ساخت راه‌های روستایی در کشور برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار انجام می‌گیرد، گفت: این امر در استان سمنان به روستاهای ۲۰ خانوار رسیده است.

وی که به منظور افتتاح پروژه‌های راه‌سازی به این استان سفر کرده بود با اشاره به توزیع اعتبارات در بخش راه افزود: به دلیل برخی ویژگی‌ها در استان سمنان از جمله محل عبور زائرین امام رضا (ع) ،سهم استان بسیار خوب دیده شده است.

نیکزاد همچنین به سفرهوایی خود از طریق فرودگاه شاهرود و زمینی از شهرهای استان سمنان اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی در بخش راه در همه‌ مسیرها در این استان، روند خوبی مشاهده شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم به درخواست‌های مسوولان استان سمنان و شهرستان شاهرود در بخش راه وترابری و مسکن وشهرسازی جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: رشد و توسعه صنعت حمل و نقل در ایران اسلامی به عنوان کشوری که در یک موقعیت ویژه از نظر جغرافیایی و اقتصادی قرار گرفته، بسیار حائز اهمیت است و در این راستا زیرساخت‌ها در این عرصه در سراسر کشور ارتقا خواهد یافت.

در سفر یک روزه‌ وزیر راه و شهر سازی به استان سمنان، با حضور استاندار سمنان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، معاونان استاندار و مسوولان محلی، ۶ پروژه‌ بزرگ راهسازی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این پروژه‌ها به طول ۱۳۴ کیلومتر و با اعتبار۹۲۰ میلیارد ریال در اقصی نقاط استان سمنان افتتاح شد.