دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۷۵۰ هزار نفر دراین استان از خدمات و حمایت‌های ۲۰ گانه این نهاد بهره‌مند هستند. حمیدرضا پاکدامن در آستانه روز تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: سازمان تامین اجتماعی با هدف توسعه و ارتقای کیفیت خدمات رسانی توانسته افراد تحت پوشش خود را در مدت هفت سال به دو برابر افزایش دهد.

وی ابراز کرد: اگرچه گاه در فعالیت‌های این سازمان توقف کوتاهی پیش می‌آید، اما همواره فعالیت‌های آن از شاخص‌های متوسط توسعه کشوری فراتر است.

پاکدامن گفت: اکنون در سطح استان ۱۸۷ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۲۴ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش سازمان هستند.

وی افزود: این سازمان به دنبال اضافه کردن گروه‌های جدید به بیمه شدگان است که حق بیمه آنها بیشتر، از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، کارفرمایان صنوف کم درآمد، زنبورداران و صیادان، زنان سرپرست‌خانوار، مددجویان اجتماعی، سرپرستان و مربیان مهدکودک، افرادی که در مراکز توانبخشی بهزیستی کار می‌کنند، رانندگان درون شهری، برون شهری و آژانس، باربران، کارگران ساختمانی، قالیبافان و صاحبان صنایع دستی و هنرمندان و نویسندگان را از جمله این گروه‌ها عنوان کرد.

پاکدامن خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۸۹ حدود ۲۹ هزار و ۹۹۵ فقره چک بابت خسارت به بیمه شدگان، هزینه‌های نقص عضو، کمک هزینه ازدواج، هزینه‌های لوازم پزشکی و هزینه‌های بارداری و زایمان به بیمه شدگان پرداخت شده است. وی کل هزینه‌های مربوط به تعهدات کوتاه مدت در سال گذشته راحدود ۵/۳ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این تعهد در سه ماهه اول سال ۹۰، ۸۳۰ میلیون تومان بوده است.