دنیای اقتصاد- خوزستان- کیوانه گرجی: معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۷ هزار و ۱۱۴ گیگاوات ساعت انرژی در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/۲ درصد کاهش داشته است. عبدالرسول زرگر گفت: این کاهش تولید ناشی از ۱۲ درصد کاهش تولید توسط نیروگاه‌های برق آبی در سه ماهه اول سال بوده و این در حالی است که نیروگاه‌های حرارتی در این مدت ۶/۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش تولید داشته‌اند.

وی تصریح کرد: سهم نیروگاه‌های برق آبی

در تولید برق در بهار امسال ۳۴ درصد و نیروگاه‌های حرارتی ۶۶ درصد کل تولید انرژی بوده است.

این مقام مسوول در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: تولید نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر در سه ماهه اول امسال ۴ هزار و ۶۶۳ گیگاوات بوده که از این میزان ۳۶ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و ۶۴ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شد.

زرگر تصریح کرد: نیروگاه‌های حرارتی استان در این دوره به طور متوسط روزانه بیش از ۵۰ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی ابراز داشت: با توجه به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و اعمال مدیریت صحیح مصرف انرژی توسط بخش‌های مختلف مصرف خصوصاً بخش خانگی، میزان مصرف انرژی در سه ماهه اول امسال ۷ هزار و ۶۳۲ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود دو درصد کاهش نشان می‌دهد.

معاون برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: در سه ماهه سال جاری نیز حداکثر بار شبکه خوزستان ۶ هزار و ۲۹ مگاوات بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۶/۰ درصد کاهش داشته است.