دنیای اقتصاد- خوزستان-کیوانه گرجی: رییس سازمان صنایع ومعادن خوزستان از تلاش این سازمان جهت ایجاد ۱۳ هزار شغل جدید در استان خبر داد. سید خلف موسوی با بیان اینکه سهم سازمان صنایع و معادن استان ایجاد ۶ هزار شغل جدید در سال جاری است، گفت: در صورت حمایت و ارائه تسهیلات لازم ایجاد ۱۳ هزار شغل جدید محقق خواهد شد. موسوی خوزستان را با ۳/۱۲ درصد سهم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ومعدن دارای رتبه نخست کشوری اعلام کرد و افزود: از آنجایی که بیشتر صنایع استان را صنایع بالادستی تشکیل می‌دهند، کسب رتبه نخست کشوری در بحث اشتغال محقق نشد که در این راستا توجه به صنایع پایین‌دستی در اولویت برنامه‌های سازمان قرار گرفت. وی به صدور ۶۸ هزار و۸۵۸ فقره پروانه در کشور اشاره کرد و گفت: از این میزان، سهم خوزستان با صدور

۲ هزار و۲۹۳ فقره پروانه ۲۷/۳ درصد است.

رییس سازمان صنایع ومعادن خوزستان با بیان اینکه ۹۰ درصد تسهیلات بخش صنعت و معدن توسط بانک‌های عامل تامین می‌شود، گفت: این در حالی است که به منظور توسعه در بخش صنعت نباید متکی به سیستم بانکی باشیم. به گفته وی، سازمان بورس واوراق بهادار تنها ۵ درصد در بخش صنعت استان سرمایه‌گذاری کرده است که استان در تلاش جهت حضور پررنگ‌تر این سازمان در بخش صنعت و معدن است.

موسوی تشویق و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به ویژه جلب سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم کشور‌های حوزه خلیج فارس را از جمله سیاست‌های اتخاذی این سازمان جهت تحقق میزان اشتغال مورد نظر عنوان کرد وگفت: پیگیری و ایجاد بستر مناسب برای صنایع بزرگ و ملی مستقر در استان و تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی، تامین سهمیه اسلب کارخانجات، پیگیری ایجاد شهرک‌ها و خوشه‌های صنعتی، شناسایی مشکلات واحد‌های تولیدی و بسترسازی برای فعالیت بخش‌های خصوصی از دیگر سیاست‌های این سازمان به شمار می‌رود. رییس سازمان صنایع و معادن خوزستان همچنین در ادامه به اجرای۶۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل امور و پشتیبانی صنایع اشاره کرد و گفت: از مجموع ۵۵۷ مصوبه ستاد تسهیل ۳۳۴ مصوبه اجرا شده است. ضمن آنکه طی جلسه‌ای برای شرکت‌های در موقعیت بحرانی استان نیز تصمیم‌گیری شد. به گفته موسوی، از آغاز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و در راستای اجرای بسته‌های حمایتی وزارت صنایع و معادن، ۲۶۲ میلیارد تومان از اعتبارات انرژی توسط صنایع استان جذب شد که این میزان اعتبار به ۷۴ واحد صنعتی اختصاص یافته است. وی خاطرنشان کرد: در بخش بنگاه‌های اقتصادی زودبازده نیز به ۷۱۷ طرح برای تثبیت ۱۷ هزار شغل تسهیلات پرداخت شده است.