دنیای اقتصاد- گیلان- مجتبی عابدینی بی‌بالانی: استاندارد به زودی در منطقه آزاد انزلی حضوری فعال خواهد داشت. مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی با تاکید برآمادگی این اداره کل جهت حضور و فعالیت استاندارد در این منطقه گفت: با عنایت به گستره فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی در این منطقه و روند رو به رشد آن‌که با تکمیل زیرساخت‌های منطقه آزاد انزلی جهت حضور سرمایه‌گذاران و تکمیل ساخت بندرکاسپین، دفتر نمایندگی استاندارد در منطقه آزاد انزلی قابلیت ارتقا تا یک اداره مستقل را داراست. یوسفی ضمن اشاره به عزم سازمان منطقه آزاد انزلی مبنی بر حضور این اداره تخصصی مهم و ضروری افزود: این مهم می‌تواند نقش بسزایی در تجزیه و تحلیل واردات و صادرات کالا به کشور ایفا کند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ایجاد و خدمات رسانی دفتر نمایندگی استاندارد و آزمایشگاه SGS در محدوده این منطقه باشیم.

همچنین در این بازدید فتح الهی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار حضور نمایندگی اداره کل استاندارد در منطقه شد.

وی گفت: با عنایت به حجم رو به رشد فعالیت‌های تجاری، بازرگانی در این منطقه و حضور تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان در فاز صنعت و شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی، لزوم خدمات‌دهی استاندارد احساس می‌شود. معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: افزایش حضور دفاتر نمایندگی ادارات و نهادهای دولتی در محدوده منطقه آزاد انزلی به منظور خدمات‌رسانی بهینه به سرمایه‌گذاران که در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه کشور نیز تاکید شده، از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است.