دنیای اقتصاد-هرمزگان- علی نظری: در مراسمی با حضور استاندارهرمزگان از برترین‌های بخش صنعت و معدن این استان تجلیل به عمل آمد. استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: استان ساحلی هرمزگان با برخورداری از ظرفیت‌های فراوان ساحل و بهره مندی از بزرگ‌ترین پایانه صادرات و واردات کشور در مجتمع بندری شهید رجایی، قابلیت‌های منحصر به فردی در رشد اقتصادی کشور دارد که باید مورد توجه ویژه باشد.

حسین‌هاشمی تختی در آیین تجلیل از برترین‌های حوزه صنعت و معدن استان افزود: در این مسیر تحقق شعار جهاد اقتصادی مستلزم تلاش همه جانبه برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی کشور است که در این میان، حوزه صنعت و معدن جایگاه خطیری دارد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر روان‌سازی قوانین خاطر نشان کرد: روند جلب و جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش‌های تولیدی که نماد آن فعالیت‌های بخش صنعت و معدن است، باید مورد اهتمام جدی متولیان امر باشد و ضمن قرار گرفتن در مسیر قانون از حمایت‌های لازم برای تحقق برنامه‌ها برخوردار باشد. هاشمی تختی ضمن تقدیر از اهداف کلان و راهبردهای مبتنی بر برنامه حوزه صنعت و معدن در استان گفت: در این بخش دو هدف مهم باید به جد مدنظر باشد که اعمال آن می‌تواند به رشد بالندگی این بخش منجر شود. وی این دو اصل را پرهیز از اعطای مجوزهای بدون توجیه و توجه جدی به تامین اهداف سرمایه‌گذاری شده در کنار حمایت جدی از بخش تولید عنوان کرد و یادآور شد: وقتی طرحی به مرحله اجرا در‌می‌آید، باید از بازده کافی برخوردار باشد، چراکه عدم تحقق اهداف تعیین شده نه تنها موجب ضرر وزیان سرمایه‌گذار خواهد شد، بلکه به شاخص‌های مورد نظر در رشد اقتصادی کشور نیز آسیب خواهد زد و به رکورد تولید منجر می‌شود. در ادامه، رییس سازمان صنایع و معادن استان نیز در گزارش مبسوطی به دستاوردهای حوزه مهم صنعت و معدن استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سایه راهبردهای کلان و همت مجموعه پرتلاش این حوزه مهم اقتصادی و همچنین حمایت‌های دولت، در حال حاضر ۱۷۶۵ جواز تاسیس در حوزه صنعت و معدن را در برنامه داریم که ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در برداشته است.

علی اباذری افزود: کل جوازهای صادره از اول انقلاب و پروانه‌های بهره‌برداری شده ۷۵۸ مورد است که ۳۴۰۵ میلیارد تومان ارزش اقتصادی داشته است که ۱۶۵۰ میلیارد تومان آن در دو سال اخیر حاصل شده است. وی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری در حوزه معدن را

۱۴۰ مورد عنوان کرد که بخش اعظم آن در سه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.