سرپرست وزارت نفت در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر: توسعه صنعت در گرو حضور بخش خصوصی است دنیای اقتصاد- خوزستان-کیوانه گرجی: سرپرست وزارت نفت خصوصی‌سازی را موجب افزایش جذب تکنولوژی‌های نوین، توسعه ارتباطات با بازارهای جهانی، نوسازی مداوم تاسیسات و سودآوری بیشتر برای کشور برشمرد و تصریح کرد:‌ در بخش خصوصی انگیزه‌های مهم فردی عاملی است که صنعت را با سرعت و قدرت رو به جلو پیش می‌راند.

محمد علی آبادی در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، صنعت پتروشیمی را صنعتی مهم، اشتغالزا و پرسود و دارای زنجیره‌های متوالی و بازار مصرف فزاینده دانست و گفت: بازار مصرف محصولات پتروشیمی روز به روز در حال گسترش و رونق است به شکلی که امروزه محصولاتی چون میلگرد نیز از محصولات پتروشیمی تولید می‌شود و این نشان از رشد روزافزون کاربرد و بازارهای مصرف تولیدات پتروشیمی در دنیا دارد.

وی سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی به علت وجود مواد اولیه کافی، بازار مصرف داخلی و امکان دستیابی به بازارهای مصرف جهانی، را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: واگذاری صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی اقدام مناسبی است و وزارت نفت نیز به جد پیگیر این مقوله است؛ چراکه این اقدام می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین خدمت به صنعت پتروشیمی قلمداد شود.

وی خصوصی‌سازی را موجب افزایش جذب تکنولوژی‌های نوین، توسعه ارتباطات با بازارهای جهانی، نوسازی مداوم تاسیسات و سودآوری بیشتر برای کشور برشمرد و تشریح کرد:‌ در بخش خصوصی انگیزه‌های مهم فردی عاملی است که صنعت را با سرعت و قدرت رو به جلو پیش می‌راند.

سرپرست وزارت نفت بر اصلاح قیمت خوراک برای صنایع پتروشیمی تاکید واین امر را عامل توسعه و قدرت بخش سرمایه در این صنعت عنوان و خاطرنشان کرد: هنوز برای رسیدن به ظرفیت کامل در پتروشیمی کشور فاصله زیادی داریم.

علی آبادی با اشاره به ظرفیت تامین خوراک از پارس جنوبی به میزان ۲۵۰ میلیون متر مکعب، افزایش ظرفیت نهایی خوراک این منطقه به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب را جهشی عظیم دانست و اظهار امیدواری کرد که این اتفاق در کشور روی دهد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به حضور تاسیسات عظیم پتروشیمی در شهرستان ماهشهر و لزوم تعامل این صنایع با منطقه ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از امکانات شهرستان برای رفع نیاز‌های صنعت افزود: خرید مایحتاج مورد نیاز صنایع از کسبه و تجار منطقه، انجام گردش حساب‌های بانکی در بانک‌های آن و موارد مشابه دیگر از جمله کمک‌هایی است که صنعت در تعامل با شهرستان می‌بایست داشته باشد.

علی آبادی همچنین استفاده از نیرو‌های بومی در اجرای پروژه‌های را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هر چند بهره‌مندی از نخبگان سراسر کشور حق صنایع است، اما این اقدام در صورتی منطقی می‌نماید که در شرایط برابر از توان نیروی بومی بهره‌مند شویم.