دنیای اقتصاد- شاهرود- حسین زاده: رییس سازمان صنایع و معادن استان سمنان از اجرای ۱۲ طرح صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در این استان خبر داد. عباس رستمی گفت: این طرح‌ها با مشارکت هفت کشور در دست اجرا بوده و تحول خوبی در استان سمنان ایجاد می‌کند.

رییس سازمان صنایع و معادن استان سمنان افزود: ۹ طرح مشترک خارجی در این استان نهایی و اجرایی شده و هم‏اکنون از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رستمی هزینه اجرای این طرح‌ها را از منابع ارزی بیش از ۴۸ میلیون و ۴۸۴ هزار دلار اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها با مشارکت سرمایه‌گذاران کشورهای سوئد، آلمان، نپال، ژاپن و ترکیه در استان سمنان اجرایی شده است. وی همچنین با بیان اینکه سه طرح صنعتی با مشارکت خارجی نیز در استان سمنان در دست اقدام است، این طرح‌ها را در زمینه‌های فعالیتی سیمان، کشتارگاه شترمرغ و فرآوری طلا اعلام کرد. رییس سازمان صنایع و معادن استان سمنان میزان اشتغال در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح‌ها را ۴۰۷ فرصت شغلی اعلام و تصریح کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال در این استان اجرایی می‌شود.

رستمی مشارکت‌کنندگان در اجرای این طرح‌ها را سرمایه‌گذاران کشورهای چین و آفریقای جنوبی بیان کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشورمان اعلام می‌شود، از اهمیت خاصی برخوردار است. رییس سازمان صنایع و معادن استان سمنان همچنین میزان اشتغال دائم تعهد شده برای ایجاد در سال جاری را ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: سازمان صنایع و معادن در این بخش بالاترین عملکرد را در بین دستگاه‌های اجرایی این استان دارد.

رستمی همچنین با بیان اینکه بالاترین سرمایه‌گذاری ایجاد اشتغال به ازای هر نفر مختص به بخش صنعت و معدن است، گفت: برای ایجاد هر فرصت شغلی در این بخش ۸۴۰ میلیون ریال نیاز است، در حالی که این رقم در بخش کشاورزی ۲۰۰ و در بخش خدمات بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال است.