دنیای اقتصاد- قزوین- مهرداد نوری: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین گفت: مشارکت در مالکیت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان و انتقال کارت بازرگانی واحدهای مستقر در استان از تهران به قزوین امسال پیگیری می‌شود. علیرضا کشاورزقاسمی در نشست تخصصی با مدیران و فعالان اقتصادی استان با حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، گفت: سومین دوره اتاق بازرگانی قزوین از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال کار خود را آغاز کرده و در سال جهاد اقتصادی برنامه‌های مدونی را برای رونق تجارت استان پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: اتاق بازرگانی از حضور همه صنعتگران، تجار و بازرگانان استقبال می‌کند و تلاش می‌کنیم در دوره جدید ضمن تعامل با تمامی همکاران و مدیران اقتصادی از ایده‌های نو و ابتکاری آنها استفاده کنیم.

کشاورزقاسمی تصریح کرد: با تشکیل هفت کمیته تخصصی با برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند امسال نسبت به رونق فعالیت‌ها اقدام خواهیم کرد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری یادآورشد: بسیاری از صنعتگران استان که خدمات آنها در قزوین ارائه و مشکلات تولیدی آنها نیز در این منطقه حل و فصل می‌شود کارت بازرگانی و منابع مالی خود را در تهران مستقر کرده‌اند در صورتی که اگر این کارت به قزوین منتقل شود در آمد یک در هزار این واحدها می‌تواند ضمن تقویت بنیه مالی اتاق به تحقق برنامه‌ریزی‌ها و توسعه فعالیت‌ها منجر شود.

کشاورز قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۰ واحد صنعتی و تولیدی بالای ۵۰ نفر کارت بازرگانی خود را از تهران دریافت کرده‌اند که درآمد آنها به مرکز سرازیر می‌شود که امسال برای انتقال این وضعیت اقدام خواهد شد.

این فعال اقتصادی گفت: مشارکت در مالکیت نمایشگاه‌های بین‌المللی و ساخت برج تجارت استان از دیگر اولویت‌های اتاق بازرگانی قزوین در سال جاری است.

وی از تشکیل شرکت‌های فعال خصوصی برای توسعه فعالیت‌های تجاری خبر داد و گفت: با تعامل و همکاری نمایندگان مجلس و حمایت آنها درصددیم با تشکیل شرکت‌های تخصصی خصوصی بتوانیم بخشی از نیازهای صنعتی و کشاورزی استان را تامین و از این راه به سود منطقی دست پیدا کنیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین یادآور شد: با تشکیل این شرکت‌های خصوصی با سهامداری تجار و تولیدکنندگان استان می‌توانیم در کنار افزایش فعالیت‌های اقتصادی سودآور به نیازها و تقاضاهای بخش‌های مختلف تولید هم کمک کنیم.

کشاورزقاسمی توسعه مناسبات تجاری با هیات‌های تجاری خارجی، همسایگان و کشورهای مسلمان و راه‌اندازی بازارچه دائمی کالاهای ایرانی در عراق را از دیگر برنامه‌های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین در سال جهاد اقتصادی دانست.

رییس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: در تقویم امسال سفر هیات‌های تجاری استان قزوین به کشورهای ترکیه، مالزی، هند، اسپانیا، عراق، او اکراین و میزبانی از چند هیات خارجی نیز پیش‌بینی شده است.