دنیای اقتصاد - مهدی فولادگر - اصفهان: دومین نمایشگاه تخصصی مخابرات، اطلاع‌رسانی و صنایع وابسته، با حضور بیش از ۳۵ شرکت از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و کرمان در محل نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد. معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور، در حاشیه این نمایشگاه گفت: جهاد اقتصادی بدون توسعه ارتباطات و صنعت مخابرات انجام نمی شود. علی حکیم جوادی در دومین نمایشگاه تخصصی مخابرات، اطلاع‌رسانی و صنایع وابسته در اصفهان خاطرنشان ساخت: برای جهش اقتصادی باید فناوری اطلاعات را به عنوان راهبردی اساسی مد نظر قرار داد که کشور مالزی بهترین نمونه این اقدام است.

وی ایجاد بزرگراه‌های ارتباطی با کاربران وسیع در کشورهای مختلف را یادآور شد و افزود: در جهان دیگر مشکلی به نام پهنای باند وجود ندارد، اما ایران همچنان درگیر این موضوع است. حکیم جوادی با اشاره به این که در سال ۲۰۱۵، اپراتورها بیش از ۹۹۴ میلیارد دلار درآمد خواهند داشت، گفت: فناوری اطلاعات از راهبردهای اصلی کشور به منظور برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحقق جهاد اقتصادی است.

معاون وزیر ارتباطات ایجاد بیش از ۷۵ هزار شغل جدید در این صنعت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این گستردگی شغل در هیچ حوزه دیگری وجود ندارد.

وی اعلام کرد: تا پایان برنامه چهارم باید بیش از ۳۰ درصد آموزش‌های کشور الکترونیک شود که هم اکنون درصد کمی از این امر محقق شده است.

حکیم جوادی درپایان همچنین از راه‌اندازی ۱۱ دیتاسنتر در اصفهان خبر داد که تعداد خدمات دفاتر پیشخوان را از ۹۰۰ به ۱۵۶۵ خدمت افزایش خواهد داد.