دنیای اقتصاد-کرمانشاه-الهام اکبری: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرمانشاه در گفت‌وگویی اختصاصی با اشاره به قدمت مبادلات تجاری استان کرمانشاه با کشور عراق گفت: کرمانشاه بعد از جنگ تحمیلی اولین استانی بود که هیات تجاری به عراق فرستاد و در آنجا نمایشگاه برگزار کرد و اکنون بیشترین ارتباطات را با این کشور دارد. کیوان کاشفی به نمایندگی از تمامی تجار، بازرگانان و صنعتگران از تلاش‌های ارزنده استاندار کرمانشاه در خصوص استقرار پرواز کرمانشاه- سلیمانیه و همچنین رسمی کردن مرز پرویزخان تشکر و قدردانی کرد وگفت: امیدواریم علاوه بر پروازهای سنندج و کرمانشاه پروازهای دیگری هم به این کشور اضافه شود. وی با بیان اینکه در سال‌های قبل پرواز اربیل- ارومیه انجام می‌شد که به علت اینکه توجیه اقتصادی نداشت و از چند ماه پیش تعطیل شده است، گفت: خوشبختانه مزیت پرواز کرمانشاه- سلیمانیه نسبت به استان‌های دیگر این است که استان کرمانشاه پروازهای پشتیبان در سطح قابل قبولی دارد. وی افزود: کرمانشاه با توجه به پروازهایی که به تهران و سایر استان‌های کشور دارد هم در بخش تجارت و بازرگانی و هم در بخش‌های دیگری مانند گردشگری و خدمات درمانی ویژه یک نقطه عطف است.

کاشفی تصریح کرد: پرواز به سلیمانیه در بحث برگزاری نمایشگاه و حضور در کشور عراق می‌تواند بسیار موثر باشد؛ چرا که در سال‌های قبل، برای انتقال ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر شرکت کننده در نمایشگاه از طریق مرز زمینی نیروی زیادی صرف می‌شد که امیدواریم ایجاد پرواز مستقیم سلیمانیه با یک استاندارد قابل قبول ، آسایش و راحتی را در انتقال افراد به نمایشگاه همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: پرواز به سلیمانیه ما را به سایر استان‌های عراق از جمله اربیل و دهوک که ظرفیت‌های بسیاری برای صادرات دارند، ‌نزدیک‌تر می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرمانشاه با ذکر این مطلب که راه‌اندازی پرواز کرمانشاه- سلیمانیه دستاورد مهمی برای استان و کشور است، تاکید کرد: باید نهایت سعی خود را به کار بریم تا این پرواز توجیه اقتصادی داشته باشد.

کیوان کاشفی در خصوص افزایش شمار پروازها از استان کرمانشاه به سایر استان‌های کشور عراق گفت: بعد از پرواز به سلیمانیه بهترین مقصد برای ایجاد خط هوایی، بغداد است. در واقع بغداد به لحاظ تجاری و نیز دسترسی به سایر استان‌های عراق به عنوان قلب عراق هدف اول ما است.

کاشفی در خاتمه گفت: با وجود پرواز کرمانشاه- سلیمانیه گیت گذرنامه در فرودگاه‌های کرمانشاه و سلیمانیه مستقر می‌شود و اگر شخص پاسپورت معتبر داشته باشد همان جا در فرودگاه برای او ویزا صادر می‌شود و نیاز به هماهنگی قبلی نیست. وی در خصوص تهیه بلیت برای این سفر گفت: هزینه بلیت این پرواز به صورت ۲۲۰ هزار تومان است و برای تهیه آن هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و افراد از هر استانی با مراجعه به فرودگاه کرمانشاه می‌توانند بلیت تهیه کنند.