دنیای اقتصاد - بوشهر - اضعر اقبال مجرد: سرپرست وزارت نفت گفت: به منظور جبران عقب ماندگی از شریک قطری به طور قطع برنامه‌ای داریم. محمد علی‌آبادی در حاشیه بازدید از مراحل مختلف توسعه میدان گازی پارس جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: باید تمام توان خود را برای استفاده بهینه از قابلیت میدان پارس جنوبی به کار بندیم و مطمئن باشید نظام، دولت و مجلس به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارند. وی یادآور شد: برای پیشرفت فازهای منطقه پارس جنوبی برنامه‌های خود را اعلام خواهم کرد.

علی‌آبادی در خصوص ارزیابی‌اش از بازدید پروژه‌های پارس جنوبی افزود: این بازدید به صورت کلی بود و تمام تلاش‌ها بر این است که اجرای پروژه‌ها در قالب برنامه زمان‌بندی شده انجام شود. وی ادامه داد: فعالیت و عملکرد فازهای پارس جنوبی به صورت دقیق و مهندسی بر اساس مدارک مستند و گزارش پیمانکاران و ناظران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست وزارت نفت در خصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه نیز گفت: پارس جنوبی به عنوان قطب اقتصادی کشور است و باید از همه امکانات چه بخش خصوصی و وزارت نفت برای پیشرفت آن استفاده کرد و وزارت نفت برنامه وسیعی را در این خصوص داشته و من نیز آنها را ادامه خواهم داد.

علی‌آبادی درخصوص نگاهش به پیمانکاران در زمینه توسعه میادین گفت: پیمانکاران عوامل اجرایی هستند و آنان را همکاران خود می‌دانیم و با افرادی که در زمینه نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنند، ارتباط ویژه‌ای خواهیم داشت. وی در خصوص تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در اجلاس اخیر اوپک گفت: فکر می‌کنم نتیجه این اجلاس خوب بود و اکثریت کشورها در کنار ایران قرار گرفتند و براساس استدلال‌های ارائه شده در جلسه، متقاعد شدند.

وی ادامه داد: تنها کشورهای عربستان، امارات و کویت آن هم به صورت پنجاه -پنجاه مخالفت‌هایی را داشتند که در راس آنها کشور عربستان بود که به صورت جدی در خصوص افزایش تولید موضع‌گیری کرد که با برخورد قاطع سایر کشورها مواجه شد.