دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از ایجاد ۹ پارکینگ موقت در مبادی ورودی طرح زوج و فرد خودرو خبرداد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل ا... کاظمی که به منظور اطلاع‌رسانی برنامه‌های ستاد استقبال از بهار برگزار شد، گفت: با توجه به آغاز نوروز و سفر میلیون‌ها زائر به شهر مشهد اقدامات متنوعی توسط شهرداری مشهد در قالب استقبال از بهار در شهر مشهد انجام خواهد شد که به منظور انجام آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد خودرو در هسته مرکزی مشهد، افزود: طبق مصوبه شورای همتای استان در نوروز ۹۲ طرح زوج و فرد خودرو در هسته مرکزی مشهد اجرا خواهد شد که به این منظور ۹ پارکینگ موقت در ۳۵ هزارمترمربع در مبادی ورودی این طرح ایجاد می‌شود.

کاظمی ادامه داد: همچنین ۷۵۰۰ مترمربع پارکینگ دائمی نیز در کنار این پارکینگ‌های موقت ایجاد می شود.

اسکان ۶۰ هزار نفر درکمپ‌های مشهد

قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد در خصوص اسکان زائران در نوروز گفت: همزمان با آماده‌سازی کمپ‌های غدیر، بابا قدرت، وحدت، شهید بهشتی و پردیس برای اسکان ۶۰ هزار نفر از زائران در ایام نوروز، برخی از سالن‌های ورزشی، سوله‌های بحران و فضاهای مسقف پایانه‌های مسافربری نیز در حال تجهیز است.

کاظمی ادامه داد: همچنین طبق هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش برخی از مدارس سطح شهر برای اسکان زائران فرهنگی آماده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه در تمام کمپ‌های اسکان زائر، امکانات مختلفی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات زائران در سال‌های گذشته تامین ارزاق عمومی در کمپ‌های اسکان بوده است که در سال جاری سازمان میادین میوه و تره بار غرفه‌های ارزاق عمومی و میوه و تره‌بار را در این کمپ‌ها راه‌اندازی خواهد کرد.

۷۰درصد از کودکان خیابانی غیرایرانی هستند

وی در ادامه از ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بالغ بر ۷۰ درصد کودکان خیابانی دارای ملیت ایرانی نیستند و سازمان بهزیستی نیز این کودکان را ساماندهی نمی‌کند، با هماهنگی به وجود آمده هزینه نگهداری این کودکان از سوی شهرداری پرداخت و سازمان بهزیستی نسبت به نگهداری آنها در مرکز صدف اقدام خواهد کرد.

به گفته کاظمی این کودکان تا ۲۰ فروردین ماه برگشت به خانواده نخواهند داشت.

نصب ۱۸۰ المان دائمی و موقت

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد گفت: سال گذشته ۱۵۰ المان در سطح شهر مشهد نصب شده بود، اما در نوروز سال جاری این تعداد به ۱۸۰ المان افزایش داده شده است که در ۲۵۰ نقطه شهر مشهد نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ۱۸۰المان در نظر گرفته شده برای نصب در شهر مشهد ۲۸ المان به طور دائمی نصب خواهد بود.

راه‌اندازی ۳۰۰۰چشمه

سرویس‌ بهداشتی

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد در ادامه در خصوص ایجاد سرویس بهداشتی در معابر نیز بیان کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران و مجاوران سه هزار و۴۲۹ چشمه سرویس بهداشتی در شهر تجهیز خواهد شد که از این تعداد هزار و ۲۰۵ چشمه شبانه‌روزی و دو هزار و ۲۲۴ چشمه نیز سیار است.

افزایش ۱۰۰۰تاکسی در اطراف حرم

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه از آمادگی حمل‌ و نقل عمومی مشهد برای نوروز ۹۲ خبرداد و تصریح کرد: با توجه به برنامه سخنرانی مقام معظم رهبری در زمان سال تحویل در حرم مطهر رضوی و حضور خیل عظیمی از زائران، بیش از ۲۵۰ دستگاه اتوبوس فوق‌العاده و ۱۲ گشت موتوری آتش‌نشان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان در این مدت است.

کاظمی ادامه داد: افزایش ۱۰۰۰دستگاه تاکسی، ۱۰۰ دستگاه ون و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به محدوده حرم مطهر رضوی و همچنین فعالیت ۱۵۰ ناظر و۳۰ بازرس برای نظارت بر فعالیت تاکسیرانان از جمله اقداماتی است که همزمان با آغاز سال جدید اجرا خواهد شد.

راه‌اندازی ۳۰ ایستگاه اطلاع‌رسانی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین ۳۰ ایستگاه و پایانه اطلاع‌رسانی در سطح شهر مشهد و دو ایستگاه در مبادی ورودی مشهد ایجاد خواهد شد.

رضایت ۹۱درصدی زائران

سال گذشته

کاظمی با اشاره به رضایت زائران از فعالیت‌های ستاد استقبال از بهار مشهد، گفت: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته در سال گذشته بیش از ۹۱ درصد از زائران و ۷۹ درصد شهروندان از فعالیت‌های استقبال از بهار مشهد رضایت داشتند.

به گفته وی عمده مشکل زائران و مجاوران در سال‌های گذشته کمبود پارکینگ، روان نبودن ترافیک، لکه‌گیری معابر و ... بوده است که در سال جاری تلاش شده این مشکلات رفع شود.