دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه ۲۰ اسفندماه مهلت جذب اعتبارات طرح توسعه کشاورزی به پایان می‌رسد، گفت: دستگاه‌های اجرایی طرح‌هایی را که توجیه اقتصادی دارد، یعنی موجب اشتغالزایی بیشتر می‌شود، هرچه سریع‌تر به ستاد طرح توسعه کشاورزی استان معرفی کنند. اسماعیل عامری‌گلستان در جلسه کارگروه کشاورزی عنوان‌ کرد: متقاضیان طرح توسعه کشاورزی فقط تا مهلت تعیین شده فرصت دارند طرح‌های خود را تعیین تکلیف و سهم آورده خود را بیاورند، در غیر این صورت از لیست طرح‌ها حذف و متقاضیان جدیدی جایگزین آنها خواهد شد.

کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: تعداد طرح‌های ستاد اجرایی کارگروه طرح توسعه کشاورزی ۷ هزار و ۷۹۹ طرح با مبلغ ۷۸۲ میلیارد تومان است که از این میزان ۷ هزار و ۱۸۳ طرح به مبلغ ۶۲۰ میلیارد تومان به بانک عامل معرفی شده است.

وی افزود: از سوی دیگر تعداد طرح‌هایی که در بانک مصوب شده و آماده پرداخت هستند، ۶ هزار و ۱۰۵ طرح است که بیشترین طرح‌ها مربوط به شهرستان‌های بهبهان، اهواز و دزفول می‌باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: بانک کشاورزی تاکنون ۳۳۸ میلیارد تومان از اعتبارات ۷ درصدی سال ۹۰ را به طور کامل جذب کرده و طرح‌های آن را به مرحله تصویب نهایی رسانده است. همچنین ۶۶ میلیارد تومان از اعتبارات امسال نیز توسط این بانک به مرحله عقد قرارداد و پرداخت رسیده است.