گروه بنگاه‌ها - استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت حرکت جهادگونه در اقتصاد ایران، گفت: امسال حجم سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی باید سه برابر شود. محمود صلاحی در مراسم نواختن زنگ کارگری مرکز تعطیلات، سرگرمی و خرید پدیده در مشهد مقدس با اشاره به نامگذاری سال ۹۰ به عنوان سال جهاد اقتصادی، گفت: امسال با تاکید مقام معظم رهبری حرکت جهادگونه در اقتصاد در دستور کار تمامی مسوولان و برنامه‌ریزان قرار گرفته و باید فعالیت متفاوتی در حیطه اقتصاد نسبت به سال‌های گذشته صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که در این سال باید به کمک نقاط کمتر توسعه یافته کشور رفت، ضمن این که فعالیت‌هایی همچون استفاده از انرژی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و کار روی سلول‌های بنیادین را با جدیت بیشتر پیگیری کرد، تصریح کرد:‌ در سال جهاد اقتصادی باید حجم سرمایه‌گذاری‌ها سه برابر شود که بر این اساس باید پروژه‌های متعددی از سوی دولت و بخش خصوصی عملیاتی شود.

وی افزود: یکی از نمونه‌های آن راه‌اندازی بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز تجارت و جذب گردشگری اسلامی است که در مشهد مقدس با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان در ۱۵۰۰ متر مربع و یک میلیون متر مربع زیربنا عملیات اجرایی احداث آغاز شده است. به گفته صلاحی، مرکز تعطیلات، سرگرمی و خرید پدیده بزرگترین پروژه مرکز تفریحات و تجارت در خاورمیانه است که به نظر می‌رسد می‌‌تواند علاوه بر رونق بخشی به اقتصاد و فعالیت‌های تجاری جذب گردشگران اسلامی را نیز به بهترین شکل انجام دهد.

او ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای از دنیا واقع شده که کلکسیونی از میراث‌های فرهنگی و تمدنی را در خود جای داده که به نظر می‌رسد راه‌اندازی مراکز تجاری، اقامتی، تفریحی و ورزشی در قالب چنین مجتمع بزرگی بتواند به جذب گردشگران و تجار از سراسر دنیا اقدام کند.