دنیای اقتصاد- استان البرز- نازنین میرزایی: نخستین نمایشگاه فوق تخصصی پرورش دام و طیور و صنایع وابسته، طی مراسمی در محل دائمی نمایشگاه‌ها در کرج افتتاح شد. در این نمایشگاه که در زمینی به مساحت ۴هزار متر مربع دایر شده، تعداد ۶۵ شرکت آخرین دستاوردهای خود را در زمینه ساخت تجهیزات، داروهای دامپزشکی، خوراک دام و طیور به صورت عمده و با هدف کاهش مصرف سوخت، کمک به اجرایی کردن طرح قانون هدفمندی یارانه‌ها با استفاده از فناوری برتر، کاهش هزینه‌های تمام شده و نیز افزایش بهره‌بری به نمایش گذاشتند.

بازدید از این نمایشگاه که به مدت ۴ روز برپا خواهد بود و برای عموم آزاد است.

در مراسم افتتاح نمایشگاه که جمعی از مسوولین کشوری و استان البرز حضور داشتند استاندار البرز تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۲۰ نمایشگاه تخصصی در استان البرز دایر خواهد شد.

فرهادی با اشاره به وجود مراکز علمی و تحقیقاتی متعدد در استان البرز خاطرنشان ساخت که این استان از این پس به یک استان تخصصی تبدیل و قادر خواهد بود تخصص‌های خود را به سایر استان‌ها و حتی کشور‌های همسایه صادر کند.

سپس تیمور پور حیدری مدیرکل بازرگانی استان البرز در سخنانی با اشاره به اینکه امسال تشکیل ۲۰ نمایشگاه تخصصی در استان البرز پیش‌بینی شده، اظهار امیدواری کرد که با ایجاد بسترهای مناسب، استان البرز سهم بسزایی در حوزه صادرات داشته باشد.

وی همچنین گفت: هم اکنون ۶۵ صادرکننده ملی داریم که با استانی شدن البرز از تهران جدا و به این استان ملحق شده‌اند.