دنیای اقتصاد- استان مرکزی- علی نیک عهد: ازحدود یکماه گذشته با بهره‌برداری ازسد کمال صالح حدود ۳۰ درصد مردم در مناطق غربی شهر اراک از آب این سد بهره‌مند شده‌اند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با توجه به آماده‌سازی تاسیسات مورد نیاز برای ورود آب سد به شبکه توزیع شهری از بیست ویکم خردادماه ظرفیت آب ورودی به ۲ دو برابر افزایش خواهد یافت که از غرب شهر تا مناطق مرکزی شامل عباس آباد اراک و سایر مناطق انتقال می‌یابد. عبدالرضا خلیلی اجرای ۲۲ کیلومترخط انتقال، احداث ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب و ۸ هزار مترمکعب مخزن در حال ساخت را ازجمله اقدامات انجام شده برای اجرای طرح توزیع آب سد کمال صالح در شبکه مصرف شهری عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی احداث خط انتقال جدید از میدان بسیج تا کمربندی جنوبی شهر اراک نیز آغاز شده که ظرف یکماه آینده تکمیل خواهد شد و بخشی ازآب سد به مخازن گردوانتقال داده خواهد شد.

وی از بهره‌مندی همه مناطق شهر اراک از آب سد کمال صالح ظرف دو ماه آینده خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از سد کمال صالح، ۱۳ حلقه چاه که از کیفیت مناسبی برای مصرف در شبکه شهری برخوردار نبودند از مدار خارج شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین از بهره‌برداری طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اراک تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های زیست محیطی در کشور است.